Ogilvy Social.Lab vindt de weg naar werk voor Actiris

Ogilvy Social.Lab lanceert voor Actiris, de dienst voor werkgelegenheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, een nieuw merkplatform: De weg naar werk. De campagne moet voor meer awareness zorgen in 2023 en daarna. Uit onderzoek bleek dat Actiris niet meteen de partner is waar jonge Brusselaars spontaan aan denken bij het zoeken naar een job. “Na een grondige reflectie over ons merk ontstond de wens om Actiris duidelijk in de markt te zetten bij alle Brusselaars als dé centrale speler op de arbeidsmarkt van onze hoofdstad”, zegt Marc Njeim, Head of Communication bij Actiris.
De 360°-aanpak moet Actiris, zowel bij werkzoekenden als bij werkgevers in Brussel én de rand, positioneren als een succesvolle en directe weg naar werk. Met advies, gespecialiseerde opleidingen en events op maat streeft Actiris ernaar om een ideale match te vinden voor elke werkgever. In het strategisch denkwerk en de creatieve campagne speelt de Brusselitude een grote rol. “Brussel loopt vol unieke talenten en plantrekkers”, zegt Willem Van den Hoof, executive creative director van Ogilvy Social.Lab. “De stad heeft een bepaalde dynamiek en een internationaal karakter. Die vind je nergens anders in België. Naast de acteurs zijn Brussel en die Brusselitude de hoofdpersonages die de strategie en het merkplatform tot leven brengen."
Marc Njeim sluit hierbij aan: “Met deze campagne onderschrijven we ons Brussels DNA en ons geloof in de unieke competenties die de Brusselaars iedere dag opnieuw kweken door te navigeren in hun unieke, uitdagende stad. Die meertaligheid, weerbaarheid, flexibiliteit, … het geeft de werkzoekenden die grootstedelijke attitude en dat beetje meer dat heel interessant is voor alle werkgevers die via ons rekruteren.”
Deze boodschap willen Actiris en Ogilvy Social.Lab de komende jaren verder uitbouwen. Midden maart wordt de nieuwe campagne voor Actiris gelanceerd in de bioscoop, op sociale media, addressable en connected tv, digitaal, print en op Spotify.
Credits
ACTIRIS
Verantwoordijke Externe Communicatie: Marc Njeim, Maaike Van Wemmel
Projectleider Externe Communicatie: Jordi De Beule, Anthony Botta, Manon Nelis
OGILVY SOCIAL.LAB
Art Director: Clementine Bailly
Copywriters: Marine Quere, Pieter Decanniere, Sophie Bayet, Nicolas Maertens
Creative Director: Willem Van Den Hoof
Creative Producer: Dominique Turnbull
Strategic Planner : Julie Frederickx, Victoria Van Wymeersch
Strategic Director : Alex Hardouin
Campaign Manager : Manon Michiels
Paid Media Strategist : Nicolas Dewael, Camille Goretti
Head of Paid Media : Loredana Polito
PR & Influence Director : Quentin Glodé
Account Manager: Diane Munyeshuli, Maïté Camerman
Group Account Director: Sabrina Schuller
Chief Client Officer: Christophe Crasselts
WAVEMAKER
Communication Advisor: Adrien Van Delsen
Group Account Director: Nicolas Vancraenbroeck
FLEDGE
Prod. Co.: Fledge
Creative Partner: Diederik Jeangout
Managing Partner: Roeland Jeangout
Line Producer: Michiel Knops
Director: Heleen Declercq
1st AD: Tanguy Lijssens
DOP: Jordan Van Schel
1st AC: Rachelle Sluiter
2nd AC: Mattheew Noydens
Steadicam: Charly Vandedrinck
Gaffer: Felix Ryckebusch
Best Boy: Mattijs Van Doninck
Setdresser: Marthe Hespel
MUA: Lindsay De Goeyse
Styling: Farah El Bastani
Location Manager: Robin De Roeck
Set Location Manager: Pieter Van Putten
Post Producer: Jeroen Berx
Editor: Ward Geerts
Colorist: Olivier Ogneux
Sound Studio: Studio Henri
Music Composer: Susobrino
Photographer: Daniil Lavrovski
Casting: We Want You & Agence C-E-C
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]