Ogilvy Social.Lab vindt de weg naar werk voor Actiris

Crea / News

Ogilvy Social.Lab lanceert voor Actiris, de dienst voor werkgelegenheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, een nieuw merkplatform: De weg naar werk. De campagne moet voor meer awareness zorgen in 2023 en daarna. Uit onderzoek bleek dat Actiris niet meteen de partner is waar jonge Brusselaars spontaan aan denken bij het zoeken naar een job. “Na een grondige reflectie over ons merk ontstond de wens om Actiris duidelijk in de markt te zetten bij alle Brusselaars als dé centrale speler op de arbeidsmarkt van onze hoofdstad”, zegt Marc Njeim, Head of Communication bij Actiris.

De 360°-aanpak moet Actiris, zowel bij werkzoekenden als bij werkgevers in Brussel én de rand, positioneren als een succesvolle en directe weg naar werk. Met advies, gespecialiseerde opleidingen en events op maat streeft Actiris ernaar om een ideale match te vinden voor elke werkgever.  In het strategisch denkwerk en de creatieve campagne speelt de Brusselitude een grote rol. “Brussel loopt vol unieke talenten en plantrekkers”, zegt Willem Van den Hoof, executive creative director van Ogilvy Social.Lab. “De stad heeft een bepaalde dynamiek en een internationaal karakter. Die vind je nergens anders in België. Naast de acteurs zijn Brussel en die Brusselitude de hoofdpersonages die de strategie en het merkplatform tot leven brengen."

Marc Njeim sluit hierbij aan: “Met deze campagne onderschrijven we ons Brussels DNA en ons geloof in de unieke competenties die de Brusselaars iedere dag opnieuw kweken door te navigeren in hun unieke, uitdagende stad. Die meertaligheid, weerbaarheid, flexibiliteit, … het geeft de werkzoekenden die grootstedelijke attitude en dat beetje meer dat heel interessant is voor alle werkgevers die via ons rekruteren.”

Deze boodschap willen Actiris en Ogilvy Social.Lab de komende jaren verder uitbouwen. Midden maart wordt de nieuwe campagne voor Actiris gelanceerd in de bioscoop, op sociale media, addressable en connected tv, digitaal, print en op Spotify. 


Credits 

ACTIRIS  

Verantwoordijke Externe Communicatie: Marc Njeim, Maaike Van Wemmel 

Projectleider Externe Communicatie: Jordi De Beule, Anthony Botta, Manon Nelis   

OGILVY SOCIAL.LAB  

Art Director: Clementine Bailly  

Copywriters: Marine Quere, Pieter Decanniere, Sophie Bayet, Nicolas Maertens 

Creative Director: Willem Van Den Hoof  

Creative Producer: Dominique Turnbull  

Strategic Planner : Julie Frederickx, Victoria Van Wymeersch 

Strategic Director : Alex Hardouin  

Campaign Manager : Manon Michiels  

Paid Media Strategist : Nicolas Dewael, Camille Goretti  

Head of Paid Media : Loredana Polito  

PR & Influence Director : Quentin Glodé  

Account Manager: Diane Munyeshuli, Maïté Camerman 

Group Account Director: Sabrina Schuller  

Chief Client Officer: Christophe Crasselts   

WAVEMAKER  

Communication Advisor: Adrien Van Delsen  

Group Account Director: Nicolas Vancraenbroeck  

FLEDGE  

Prod. Co.: Fledge 

Creative Partner: Diederik Jeangout 

Managing Partner: Roeland Jeangout 

Line Producer: Michiel Knops 

Director: Heleen Declercq 

1st AD: Tanguy Lijssens 

DOP: Jordan Van Schel 

1st AC: Rachelle Sluiter 

2nd AC: Mattheew Noydens 

Steadicam: Charly Vandedrinck 

Gaffer: Felix Ryckebusch 

Best Boy: Mattijs Van Doninck 

Setdresser: Marthe Hespel 

MUA: Lindsay De Goeyse 

Styling: Farah El Bastani 

Location Manager: Robin De Roeck 

Set Location Manager: Pieter Van Putten 

Post Producer: Jeroen Berx 

Editor: Ward Geerts 

Colorist: Olivier Ogneux 

Sound Studio: Studio Henri 

Music Composer: Susobrino 

Photographer: Daniil Lavrovski 

Casting: We Want You & Agence C-E-C