Nathalie Charton werkt al meer dan 25 jaar in mediaplanning; ze heeft veel industrieën, soorten merken en producten en veel verschillende marketing- en bedrijfssituaties meegemaakt. Ze werkte zowel bij mediabureaus (tot voor kort Space en daarvoor MindShare, ZenithOptimedia, en lang geleden zelfs... OMD) als bij creatieve bureaus (TBWA, Equinox, Saatchi & Saatchi).
Ze is gepassioneerd door strategisch denken in media en heeft een groot gevoel voor adhocinnovaties op en buiten de media in een mediawereld die constant verandert. Dit delen met het team is belangrijk voor haar. Ze is nu overgestapt naar OMD als client service director en werkt transversaal aan verschillende klanten: "Wat ik het leukst vind, is het begrijpen van de business en context van merken en producten aan de ene kant en de behoeften van de consument aan de andere kant. Ik hou ervan dat adverteerders meer delen dan een media briefing en ik geloof er sterk in dat alle partners op dezelfde pagina zitten om de effectiviteit van de communicatie te optimaliseren. Er moet een directe, consistente en nauwe link zijn tussen de realiteit waarin merken en producten evolueren, de algemene marketingstrategie en de creatieve en media-aanpak. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar in werkelijkheid wordt het te vaak overgeslagen om 'The Media Reco' als een silo te leveren. Dit kan echt het verschil maken. Efficiënte mediaplanning zou niet slechts een 'druk op de knop'-activiteit in het marketingproces moeten zijn."