OMD Worldwide Global Media Agency of the Year 2019

Awards / Media / News

OMDOMD Worldwide, deel van de Omnicom Media Group, is door Adweek uitgeroepen tot “Global Media Agency of the Year 2019”. Het Amerikaanse marketingtijdschrift Adweek koos voor OMD omwille van de veerkracht die het bureau toonde nadat het in 2017 tot op de bodem van de mediarankings was gezakt. In 2018 werd er namelijk voor maar liefst 2,6 miljard dollar aan reclamebudget behouden of gewonnen. Florian Adamski, global ceo van OMD: “Niet alleen wonnen we het afgelopen jaar wereldwijd meer dan 300 pitches, we behielden ook dubbel zoveel budgetten en verbeterden vier keer op een rij onze klantenbeoordeling. Bovendien bleven we nummer 1 tijdens de Cannes Lions als bureau met de meeste prijzen."

OMDAdweek roemde Adamski bovendien als grondlegger van deze ‘comeback’ (met dank aan een doordacht personeelsbeleid). Met een mix van bewezen talent uit de Omnicom Group en belangrijke aanwervingen uit de bredere sector kon hij sterke uitvoerende en regional teams uitbouwen. Ook in België kan OMD terugblikken op een 2018 met heel wat veranderingen. Het recent aantrekken van Xavier Berenger als nieuwe client service director rondde een transformatieproces af dat begin 2018 werd begonnen met een volledig nieuw digitaal team.