Ranking van de mediabureaus
Space voert de UMA-rangschikking aan voor Initiative, dat zich handhaaft op de tweede plaats. Mindshare staat op de derde positie met een marktaandeel van 9,3 %. De meest opmerkelijke stijging wordt gerealiseerd door Maxus (+ 89%) die zo opklimt van de twaalfde naar de achtste plaats in de rangschikking. Zigt is voor de tweede maal opgenomen in de UMA Ranking en onderscheidt zich op de vijftiende positie met een omzetstijging van 48%.
Ranking van de groepen
Met een omzetgroei van 14% hijst GroupM zich naar de top van de rangschikking van de groepen, net boven Mediabrands (+5%) en Space (+4%). Havas Media verliest 3% marktaandeel en zakt daardoor een plaats in de ranking. Bij de UMA onderstreept men tot slot de aangroei van het aantal werknemers in de UMA-teams: de UMA-leden vertegenwoordigen samen meer dan 860 voltijdse jobs (dus omgerekend in VTE).
Mediabrands = Initiative, UM & Rapport
GroupM = Mindshare, Wavemaker, Maxus, Kinetic & Team l’Oréal
Dentsu Aegis Network = Isobar, Carat, Vizeum, Posterscope & iProspect
OmnicomMediaGroup = OMD, PHD & Semetis
Publicis Media = Zenith & Blue449
Serviceplan = Mediaplus & Mediascale
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]