Alleen maar mooi papier

150925_PUB PHILIPPE_07Ik weet dat jullie dit lezen vanop het scherm van jullie smartphone of laptop, maar toch moet het gezegd: PUB staat iedere maand voor je klaar met een nieuwe cover, de ene nog levendiger dan de andere (die jullie trouwens ook online kunnen bekijken!). Ik spreek erover, een team gepassioneerde creatieve mensen doet de rest. Deze maand trekt DDB ons mee in het donker naar aanleiding van een dossier over nachtmarketing. Oordeel hier vooral zelf over deze zwarte tinten… Vorige maand was onze « Skip the cover » het resultaat van het enthousiasme van de reclamestudenten van IHECS. Zij lieten hun creativiteit los op het onderwerp online video, want waarom die kans niet geven aan andere talenten? Daar begon PUB al zo’n tien jaar geleden mee. Voor haar 14de editie van september 1997 ging PUB namelijk voor haar cover aankloppen bij de creatieven van bureau Quattro, dat later zou fusioneren met Saatchi & Saatchi. Doorheen de jaren maakte zelfs 99% van alle reclamebureaus wel eens onze cover, en bij onze herlancering was het JWT dat zich er voor het eerst aan waagde. Wie het volgende keer zover schopt, ziet u in april.

Hoewel we leven in een ultra digitale wereld is het papier dan toch in leven. Dankzij jullie. Ik schreef zelf een edito voor het papieren nummer waarin ik de overload aan reclame omarm. Het soort overload dat televisiekijkers vrezen, maar waar de lezeressen van luxebladen maar al te graag door bladeren. Achttien pagina’s campagnes, ondertekend door bureaus die trots zijn op hun werk. En die trots zijn op de steun die hun creativiteit krijgt. Ze bewijzen hun vertrouwen in de media. Deze b2b-kunstgalerij draag ik op aan adverteerders die te veel twijfelen aan de relevantie van de zogenaamde klassieke media. Ze vergeten echter dat een goedgemaakte, creatieve en briljante reclame niemand onverschillig laat. PUB laat jullie alvast niet onverschillig, en daarvoor danken we jullie. Dompel jullie onder in de pagina’s van dit black on black nummer. Draai ze om, raak het papier aan of klik er doorheen… Het is zoals jullie willen. Wij zijn alleszins elke keer opnieuw verheugd om onze passie met jullie te delen.