BRANDING VEREIST RESPONSIEVE AANPAK

Anneleen Demasure

Anneleen Demasure


We leven in een bijzondere tijd, waarin ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Er is nood aan merken die de status quo uitdagen en graven naar oplossingen. Die doeltreffend kunnen anticiperen in een continu veranderend communicatielandschap.
Om deze responsieve attitude te implementeren, hebben organisaties een brand framework nodig dat deze mindset duidelijk de nieert. Niet alleen om eenmalig een vertaalslag te maken van de zakelijke objectieven naar een leefwereld, maar ook om exibel genoeg te zijn om in eender welke situatie duidelijk te interageren.
Vandaag de niëren wij (skinn branding agency) een responsive brand als puur, gefocust, gedifferentieerd, exibel en interactief. Vijf principes als lei- draad. Wees eenvoudig en elimineer ruis. Benadruk troeven, maar sleur er niet alles bij. Gedraag je altijd als de uitdager en durf normen verleggen. Optimaliseer en grijp kansen. Stimuleer openheid, vertel een verhaal en ga in dialoog. Merken die onderscheidend vermogen zoeken en zich afvragen wat de toegevoegde waarde van branding kan zijn, nemen wij mee in een co-creatietraject van opportuniteiten, waarbij we branding inzetten als accelerator voor de business.
You talk the talk! But do you walk the walk? Geen enkele merkpositionering, hoe goed ook, zal kunnen compenseren wat je niet waarmaakt in de beleving van je merk. Geen logo, schitterende baseline of fantastische campagne zal kunnen maskeren dat je rommel produceert of je beloftes niet waarmaakt. De markt raakt verzadigd en de toenemende branchevervaging maakt het speelveld ingewikkelder.
De strijd om de consument barst los. Wat dat voor merken betekent? Dat je alles geeft, echt het verschil maakt en boven de rest uitstijgt. Niet alleen in woorden, maar ook in daden.