Content is King but Community is Queen
Er was eens een verhaal waarin een influencer een kwalitatief hoogstaande beeld plaatste om het boeiende verhaal van een merk te vertellen en een voetafdruk achter te laten in de gedachten van de doelgroep. Dit zou het perfecte einde zijn van elk verhaal waar elke betrokken partij zijn stukje van de taart krijgt. Maar hier eindigt het niet, waar het echt om gaat is het opbouwen van een relatie en het starten van een open ruimte voor conversatie met je gemeenschap. Het succesverhaal ligt in je publiek. Begin dus met het verzamelen van een loyale fanbase die klaar staat om bij je merk te gaan zweren.
Afgelopen zomer waren we getuige van een succesvol verhaal met onze campagne met Licor 43, een gemakkelijk herkenbaar merk door het publiek van de geselecteerde influencers. Ze wisten hun publiek te boeien door het product moeiteloos te integreren in hun persoonlijke leven: hoogtepunten van een evenement, verjaardagen, of een vrijgezellenfeest, deze influencers namen de gelegenheid om het merk te promoten. Dit resulteerde in oprechte connecties die een merk gemeenschap vormden.
Het magische ingrediënt ligt in de relatie van een influencer met zijn gemeenschap. Tijd nemen om prachtige content te creëren is zonder twijfel een MUST, maar de beste manier om op te vallen is te investeren in influencers die een echte relatie met hun followers onderhouden door authentieke reacties op te wekken, te reageren op hun privéberichten en opmerkingen, en hen op de hoogte te houden van hun dagelijkse leven zoals een echte vriend zou doen.
Tot slot is de kers op de taart: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden". Dit is een community dat het goed doet!
Yasmin Vantuykom, CEO & Founder Efluenz