Geloven in printmedia

Dat wij bij MediaNation nog geloven in printmedia, is de voorbije twee jaar wel bewezen. Niet alleen lanceerde onze mediagroep in de zomer van 2019 de Vlaamse versie van Newsweek, in het voorjaar van 2020 lanceerden we ook het gezondheidsblad Gezond én namen we het reismagazine Goodbye over.

Gezond werd gelanceerd omdat we merkten dat mensen onder andere door de coronacrisis op zoek waren naar betrouwbare informatie en updates over alles wat te maken heeft met gezondheid. Dat zagen we bijvoorbeeld aan de bezoekersaantallen op onze website én onze fans op sociale media (zo hebben we er meer dan 60.000 op Facebook).

Goodbye doet wegdromen naar tijden waarin we weer vrij kunnen reizen, maar biedt de doelgroep tegelijkertijd alternatieven in eigen land. Belangrijk bij beide magazines is dat ze onze websites

Gezond.be en Goodbye.be niet alleen aanvullen, maar ook versterken. Online spelen we in op de actualiteit, in de bladen gaan we dieper in op de onderwerpen die onze lezers interesseren. Dat evenwicht tussen snel en traag lezen blijft belangrijk. Want – en ik denk dat ik hierin niet de enige ben – hoewel het leuk is om elke dag online artikels te lezen, kruip ik zeker zo graag af en toe in mijn zetel met een blad in handen. Daarnaast proberen we onze content nog te versterken op onze sociale media en is het de bedoeling dat in de toekomst - oftewel post-corona - ook te doen met events. Laten we hopen dat het snel zo ver is!

 

Birte Govarts

Redactiechef @Gezond en Goodbye

Birte Govarts

Redactiechef @Gezond en Goodbye