IEDER ZIJN REALITEIT

philippe warzee
In 2009 presenteerde PUB, dankzij de knowhow van Proximity BBDO, een cover in augmented reality. Ter situering: we bevonden ons toen in de periode van de eerste iPhone. De cover van een magazine scannen en achterliggende animatie ontdekken kon dus toen nog niet in simpelweg één klik. In 2011 verbaasde National Geographic zelfs de hele wereld met een reclamespot waarin klanten in een winkel- centrum geconfronteerd worden met wilde dieren uit een ander tijdperk. Om nog maar te zwijgen van de wereldwijde gekte die in 2016 gepaard ging met de release van Pokémon Go! Door de jaren heen vermenigvuldigen deze ervaringen zich, met in 2017 Moustique en nog recenter De Tijd en L’Echo die hun lezers extra content boden door het scannen van foto’s in artikels.
Vandaag wordt informatie vooral online geconsumeerd. En dit op een klassieke manier, zonder al te veel verrassingen. De nieuwe PUB kunt u, net als onze andere magazines, lezen met behulp van een e-reader. Maar... ter gelegenheid van Orbit by PUB, ons evenement met een focus op duurzame ontwikkeling en duurzame communicatie, hebben we samen met Happiness (dat trouwens instond voor het ontwerp van deze cover) besloten om verder te gaan... Ja, het papieren oktobernummer komt op een tweede plaats
te staan, want onze volgende PUB is er een in augmented reality ! Scannen hoeft niet, via onze app « pub.be/ar », komt u onmiddellijk in ons tijdschrift terecht. Een klein gebaar naar de planeet van onze zijde. We zijn milieubewust, maar willen daarnaast ook een nieuwe aanpak die interactiever is. We keren ons natuurlijk niet af van het papier, maar omarmen technologie om ter beschikking van onze lezer te staan én te blijven. Bovendien moet ons nieuwe nummer ons stimuleren om in gesprek te gaan en ervaringen te delen. Onze slogan « People Unified around Brands » zal deze keer dus veeleer op u als individu van toepassing zijn. Wat uw ambities ook zijn, onze realiteit is uw realiteit.