If you don’t promote…

If you don’t promote, something terrible will happen: nothing! In een vorig leven was ik actief in de muziekindustrie en wat ik daar zag, zie ik in de communicatiesector nog steeds. Ik zie dat een aantal bureaus (creatie, marketing, contentmarketing, strategie, media… ja zelfs PR) en media (met inbegrip van regies en interne creatieve hubs) zichzelf… weinig of niet promoot. Niet zichtbaar maakt, niet aanwezig is op events.

Pour vivre heureux vivons cachés? Dat kan interessant zijn, maar zelden als je afhankelijk bent van derden. Zeker als het verlies van een klant een weerslag heeft op de hoeveelheid werk aan de winkel, brood op de plank, mensen aan bureaus, centen op de rekening.

Het valt me, bij het lezen van het eigen PUBNews, PUB on Saturday en het PUB Magazine, geregeld op. Hoe sommige bureaus prima hun eigen PR verzorgen. En anderen niet. Geen tijd om een persbericht te sturen? Geen tijd om het eigen bedrijf te promoten? Geen tijd om trots te zijn op nieuwe medewerkers, new bizz, nieuwe campagnes? Geen tijd om… aan de toekomst van je eigen bedrijf te werken?

PUB is er als platform voor jou, beste lezer. Maak er gebruik van. Stuur dat persbericht. Of nog beter: duid iemand in je bedrijf aan die op geregelde tijdstippen persberichten uitstuurt naar de vakpers en, indien relevant, de algemene pers. Eén woord: visibiliteit!

Visibiliteit is er ook bij deelname aan events. Hou de Take A Breaks van PUB in het oog! Werk je rond duurzaamheid (voor jezelf, voor klanten, voor de mensheid), schrijf je dan in voor Orbit by PUB – afspraak van 18 tot en met 21 oktober. Werk je met of voor luxemerken, hou dan de PUB Luxury Experience in het oog – afspraak voorjaar 2022. En hoezo, je hebt (nog) geen abonnement op PUB? Investeer in jezelf, neem dat f:cking abo!

 

Bart Brusseleers, sales manager @ PUB

 

Bart Brusseleers

Sales Manager @PUB