Keep the magic
Er zijn veel redenen waarom je in de reclame of communicatie gaat werken. Omdat je je niet op enkel één ding kan concentreren. Omdat je een idealist bent. Omdat je wil ondernemen of graag een product creëert. Omdat je gelooft dat er mensen zijn die alles geven voor een product waar ze van geloven dat het het leven op één of andere manier beter maakt. Omdat je wil verrassen, charmeren, laten lachen. Omdat je gelooft in magie. De tijd waarbinnen we onze aandacht op iets dat we zien kunnen houden, zou verminderen. Ik geloof dat dat geldt voor het gemiddelde van alle communicatie- en reclameuitingen die je vandaag kan zien, of ze nu online of offline zijn. Ik geloof niet dat dat geldt voor je favoriete serie of voor muziek die je doet wegdromen. En ik geloof ook niet dat dat geldt voor Jean-Claude Van Damme in z’n spreidstand tussen twee vrachtwagens. Of voor Fearless Girl.
Als het de moeite is om ergens bij stil te staan, dan doe je dat. Na de boomende televerkoop had je de promofaxen: elk medium wordt verkend en ook misbruikt. Elk kanaal is evenzeer ooit bron van geluk als van verderf geweest. En hoe groter het bereik, hoe groter dat effect. We moeten de mogelijkheden van digitalisering omarmen, met nieuwe modellen en nieuwe manieren om met de consument te connecteren. Mediagebruik verandert, maar technologie is an sich neutraal: het gaat om wat we ermee doen. Of het nu gaat om het groot verhaal of om kleine dingen die je als merk doet: vertrek van een relevant inzicht en breng emotie teweeg. A touch of magic.