LAAT UW ZINTUIGEN PRIKKELEN

Kijk eens naar de cover van dit tijdschrift! Zo helder als water. En wrijf er eens over. Met een beetje fantasie kunt u het leer ruiken. Dankzij drie studenten van de Haute École de Louvain en Hainaut, die ons hun knowhow leenden voor deze cover, is meteen duide- lijk wat ditmaal ons centrale thema is: luxe. In het woordenboek omschreven met verouderde de nities als « duur, ver jnd of luxueus » en vaak gelinkt aan « grote en onnodige uitgaven. » Een klein aantal mensen onder ons zal zich hier misschien in herkennen, maar voor de overgrote meerderheid van ons is luxe vooral gerelateerd aan onze ervaring, persoonlijkheid en omgeving. Ik geef maar enkele suggesties: een weekendje ver van huis, 24 uur lang de gsm links laten liggen, een halve dag zeilen, twee uur tennis spelen, koken voor vrienden, een etstochtje maken, een esje kraken, de jacuzzi induiken, een dutje doen... Luxe is oneindig en betekent vooral: tijd hebben! In de ogen van Charles Peugeot, erfgenaam van het beroemde Franse merk met dezelfde naam en bedenker van DS, zijn luxe en tijd onafscheidelijk. Voor Manuel Mallen, juwelier en oprichter van het merk Courbet, dat een plaatsje kreeg op Place Vendôme in Parijs, is luxe 100% duurzaam. Er is dus geen sprake van uniformi- teit op dit terrein. Dat is goed nieuws voor de merken die hiermee bezig zijn, want hun marktaandeel groeit voortdurend. Volgens de BrandZ-barometer van Kantar groeit de categorie luxegoederen sterk.

Zo is de totale waarde van dit segment met bijna 29% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Een vooruitgang die grotendeels te wijten is aan de rol die sociale media spelen. Luxemerken en influencers, ze gaan hand in hand. Bij PUB zijn we van nature nieuwsgierig. Daarom organiseren we de PUB Luxury Experience, een conferentie die we op 31 januari zullen houden in een aangenaam kader. Zo, dat weet u dan ook weer. Moge de maanden december en januari voor u gelijk staan aan vreugde. Onze beste wensen.

Philippe Warzée

Directeur éditorial/Directeur-uitgever