OPROEP tot wat?

Kristof AmpeJuni 2015 was wereldwijd de warmste maand ooit. Intussen puffen we ons er lekker door, who cares? Juni 2015 was ook de maand van verontrustende onderzoeksresultaten. 1 op 3 van wij Belgen heeft het gehad met duurzaamheid, who cares?
The Shift, een netwerk van mensen, organisaties en bedrijven die een duurzamere samenleving nastreven, weet ons te vertellen dat 1/3 van de burgers duurzaamheid moe is, dat 1/3 claimt duurzaam te leven en dat 1/3 zichzelf er niet toe in staat acht om iets te veranderen. Who cares? De politici? De bedrijfsleiders? De media? Marketeers? Weet u, beste marketeer, of uw bedrijf tot het netwerk van The Shift behoort? Jawel, ik richt mij tot marketeers. Want zij houden een belangrijke sleutel in handen om verandering te induceren. 75% van de mensen wil een meer concrete invulling van het begrip duurzaamheid, alleen kunnen die mensen dat niet alleen. Ze hebben hulp en inspiratie nodig om duurzaamheid tot concrete actie te brengen. Gedragsverandering is een uitdaging en net daarom kunnen leidende merken de katalysator zijn. Wat doen wij voor onze kinderen en kleinkinderen? Een vraag die ik me weleens stel als ik voor de spiegel sta. Marketeers die deze handschoen opnemen verdienen alle steun, en als het niet vanuit overtuiging kan: een bonus. Waar zijn ze, die marketeers? Met alle respect voor regerende politici, het ontbreekt hen ietwat aan gezag en moed, en we kunnen ook niet verwachten dat alle burgers de gewoontes van zichzelf en hun buur zullen veranderen. Merken kunnen en zullen het moeten doen. UBA zet alvast een degelijke stap om marketeers en bedrijfsleiders te inspireren. Op de UBA Trendsday 2016 komt Thomas Kolster de marketingelite bijpraten over ‘goodvertising’.
Doch, beste elite, laten we vooral daar niet op wachten! Jawel, een OPROEP tot DAADKRACHT voor marketeers, het zou het vakmanschap van vele marketeers sieren en onderstrepen!