SALES HOUSE REBELS WITH A CAUSE

Het overtreden van regels werkt niet als je arts of advocaat bent. Welkom in de wereld van de advertising, dé plek voor wie buiten de lijntjes wil kleuren. We zijn geen rebels without a cause, we willen nieuwe regels uitvinden om samen een actueler, relevant level te bereiken. De marketing van de toekomst? Inspelen op wat er leeft en zo de maatschappij helpen vooruit te gaan. Niet zonder respect voor wat er in het verleden gebeurde, wel innovate or die.

We moeten sales houses heruitvinden. Niet meer een medium of zender verkopen, maar een totaaloplossing bedenken die een meerwaarde is voor de klant én een positieve maatschappelijke impact heeft. Het gaat om meer dan financiële winst. Dat is belangrijk om jongeren weer zin in dit vak te doen krijgen.

Ook als sales house van de VRT moeten we regels in vraag durven te stellen. Mijn collega’s en ik zijn fervente liefhebbers van media, merken en creativiteit en bij voorkeur een combinatie van de drie met een meerwaarde voor iedereen. De digitale transformatie en groei bij de VRT en zijn merken biedt ook commercieel sterke touchpoints, waardoor we zoveel meer aanbieden dan radio en tv. Reclamevideo’s op Facebook en YouTube? Goed idee, video is een fantastisch, krachtig medium. Alleen... op die manier vloeien wel heel wat reclame-inkomsten richting Amerika. Terwijl we in eigen land ook heel veel straffe dingen maken – mag ik naar VRT NU verwijzen?

Dus beste adverteerders, help mee de regels doorbreken en sla twee vliegen in één klap: kies voor de kwalitatieve context van lokale merken én steun creativiteit van bij ons.

Marit Ginevro, Head of Marketing @VAR

 

Marit Ginevro,

Head of Marketing @VAR