Sprankels

Mijn allereerste job na mijn studies was op de marketingafdeling van SEGA. Die van de videospelletjes, van de MegaDrive, de Saturn en Sonic the Hedgehog. Het Japanse filiaal was gezeteld op de Heldensquare in Ukkel. Wat een adres toch voor al die helden uit de videogames (Sonic, Zelda en zoveel meer). Sony Playstation bestond nog niet. Enkel Nintendo. Er was een heuse marketingoorlog aan de gang tussen SEGA en Nintendo. Sonic tegen Mario. Elke vrijdag kregen wij betaversies van nieuwe spelletjes. We testten ze zelf uit. Al spelend geld verdienen. Het kon niet beter.

Op de marketingafdeling lagen er stapels PUB. De schitterende reclamecampagnes die Publicis voor SEGA maakte, met de befaamde slogan ‘SEGA c’est plus fort que toi’, stonden er om de haverklap in. Ik las PUB van de eerste bladzijde tot de laatste. Ik vond het proces van reclame maken fascinerend. Reclame was voor mij een vorm van kunst. Althans, een moderne speelse vorm ervan.  En toen de Belgische filiaal van SEGA met de komst van Sony Playstation moest sluiten ging ik vanzelfsprekend verder spelen in de reclame. Het is nooit gestopt. Die passie voor de reclame. Mensen die denken, die creëren, die iets maken. Verrassen met creatieve ideeën, met de juiste strategieën of spelen met nieuwe technologieën. Het is een fantastisch speelveld. Het doet mijn hart nog steeds sneller kloppen. Happy Birthday PUB. Dank je voor de sprankels. Dat je nog veel passies mag aansteken.

 

Valérie Bracke, diensthoofd Merk, Media en Externe Communicatie @ KBC Groep

 

 

 

Valérie Bracke

diensthoofd Merk, Media en Externe Communicatie @ KBC Groep