Turning 50, looking 30, feeling 20

Wifty-Helene-Van-Heck-Ann-Lemmens

Lente 2013: (telefoon) ‘Hé Hélène, Ann hier, terrasje volgende week op het middaguur om te brainstormen over het idee om ‘iets’ te doen rond vrouwen van 50?’ Hélène Van Herck (links op de foto) en ikzelf zetten tijdens die bijzondere brainstorm op een bierviltje de krijtlijnen uit van een digitaal platform met de trefzekere en loepzuivere brandnaam wifty.be…. euh wat? Een naam waarin de reach, de community in vervat zit. Women In their FifTIES (Men In their FifTIES), een duoblog als antwoord op de onbeantwoorde vragen en behoeften van een community die online wat ontheemd is en aan het ronddwalen is.

Ontheemd? Ronddwalen? Wil jij als actieve jonge 50-plusser armzalig geassocieerd en geconfronteerd worden met het imago van oude besjes die met grijze haren afgebeeld worden of e-mails ontvangen met uitnodigingen voor seniorbeurzen en kortingbonnen voor incontinentieluiers en in het spanningsveld zitten van ‘langer werken’ maar ‘oud is out’ op de arbeidsmarkt? Neen dus en meer dan hoog tijd dat overheid, adverteerders, producenten, media… en designers focussen op de behoeften en wensen van vijftigplussers. Het succes van Wifty is te verklaren doordat wij de kaart trekken van relevantie-denken en doen. Positieve vibes, persoonlijke verhalen, health met experten, jobs… vanuit een AbFab-visie. Wist je trouwens dat in 2020 40% van de Belgische bevolking wifty/mifty is? Goed voor 3,5 miljoen consumenten. Belangrijk?

Update lente 2016: de Wifty-duoblog werd uitgebreid met een Facebook-pagina. Naast het online platform zijn er offline activiteiten, zoals Wifty Talks of een Party (in Café Storm @ MAS Antwerpen met een line-up van DJ’s om u tegen te zeggen),… Turning 50, looking 30, feeling 20: zo kun je de nieuwe lichting van 50-plussers het best samenvatten!