Verdwalen in een grootstad 

Wat zijn de voorbije twee jaren geestdodend geweest. Niet dat ik me ervan bewust was op het moment zelf. Ik behoor niet tot de groep die bij elke opheffing van een covid-regel een vreugdedans maakte. Telewerken, kokerellen en de wijnvoorraad opmaken; het kon erger. 

Begin mei 2022 ging het dan toch richting Zaventem. Bestemming Barcelona met tickets voor het OFFF op zak. Dit jaar stond Musketon op de main stage, aka Bert Dries. Met een ongeziene creativiteit verhitte hij zijn publiek, raasde hij door de slidedeck en eindigde hij met z’n signature Mexican wave. Opgeladen trok ik vervolgens de stad in richting het hippe El Born. De teleurstelling kon niet groter zijn: eigentijdse bars en winkeltjes hadden plaatsgemaakt voor rolluiken beklad met grimmige graffiti. Weg sfeer. 

De volgende dag bleef ik dan maar doelloos rondhangen op de Passeig De Gràcia, de Nieuwstraat, zeg maar. Tot ik plots een verkeerde afslag nam. Kunstenaarsateliers, genderneutrale kappers, artisanale plantenwinkeltjes… Hippigheid alom. Barcelona had zich nog maar eens heruitgevonden. 

Ik kan elke marketeer een talk van Musketon aanraden of nog beter: eens goed verdwalen in een grootstad. Dat is ook exact wat we doen met onze strategische BBB sessies (BOA Brand Boost): we brengen merken die in de El Born blijven hangen zijn naar the-place-to-be. Tijdens dit parcours zie ik telkens een grote smile op het gezicht van onze klanten. En dat voelt goed, even goed als nieuwe straatjes ontdekken in Barcelona. 

 

Karen Opdecam , Strategic Director @ BOA 

Karen Opdecam

Strategic Director @ BOA