Wie heeft er nog tijd voor een tijdschrift?

ON HIS MIND_Johan VandepoelHet plotse verdwijnen van PUB liet ons achter met mixed feelings en deed ons fundamenteel nadenken over de plaats van de vakpers in België.
Aan de ene kant hebben we de mond vol over het inspireren van generaties jonge professionals, over het samenbrengen van alle partijen binnen de Belgische marcom-scène en over het bundelen en archiveren van nieuwtjes, groot of klein.
Maar daar staat dan de keiharde realiteit tegenover. Dat niemand nog tijd heeft voor een tijdschrift. Snelle blogs, online kanalen die de kritische maar verwende consument continu feeden met wat er internationaal reilt en zeilt in ons wereldje. We stappen er makkelijk in en uit, waar en wanneer we maar willen en het kost ons niks.
Ik hoop dat de mensen achter de nieuwe PUB hebben nagedacht over een lean & mean business model dat meerwaarde biedt aan de nieuwe consument; dat een forum wordt voor het vele talent waarover we beschikken en dat ruimte biedt voor structurele partners die zich er financieel aan willen binden, zonder dat dit de scherpte van de pen in de weg staat.
Want een straf opiniestuk, dat het onderscheid maakt tussen wat goed en middelmatig is; dat aankaart wat scheef zit en dat er niet voor terug deinst om af en toe op zere tenen te trappen, maakt veel meer kans op een trouw fan-basis dan een stichtend correct stukje journalistiek.
Ik kijk uit naar de nieuwe PUB en wens ze het allerbeste!