“Onderschat nooit het belang van koffie”

Media / News

JackCharlie_fotografieLucHilderson_180716_111912_D500882-1024x683

Bram Vanderlinden (© Luc Hilderson)


Van eenmanszaak voor de productie van branded content voor televisie groeide Red Pepper Media uit tot een productiehuis ten dienste van communicatiebureaus en van grote bedrijven en organisaties. Door mee te groeien met de vraag van adverteerders vervelde Red Pepper Media in juni van dit jaar tot een ‘result-driven video agency’ met als nieuwe naam Jack & Charlie. Een PUB Crawl waard, dachten we…
Bram Vanderlinden was actief als freelance televisieregisseur en -producer. Vervolgens produceerde hij tussen 2003 en 2007 programma’s voor JIM TV. In dat laatste jaar zette hij de stap naar een eigen zaak, eerst als eenmanszaak, vanaf 2008 in een vennootschap. “Bij JIM TV begonnen we op vraag van adverteerders branded content te maken,” schetst hij de ontstaansgeschiedenis van zijn bedrijf. “Daar wilde men iets anders dan de klassieke 30 seconden-spot. Ik nam de beslissing om een eigen bedrijf op te richten voor branded content. Dat bleef ik doen voor JIM TV, maar ook voor TMF en MTV.” Tot de aandacht van adverteerders begon te verschuiven naar online. “Die zenders zijn uiteindelijk ook verdwenen,” brengt Bram Vanderlinden in herinnering. Red Pepper Media kreeg andere opdrachtgevers, zoals Roularta Media Group (met name voor Kanaal Z) en ook bedrijven die Facebook en later ook YouTube ontdekten.JackCharlie_fotografieLucHilderson_180716_105957_D500857-1024x683
Lees het volledige artikel in PUB Magazine. Wat leest u nog in dat nummer van PUB Magazine (met een leuke cover van Hungry Minds)? Een greep uit de onderwerpen, naast deze PUB Crawl: silver marketing, de stap van journalistiek naar de politiek (met o.m. een interview met Siegfried Bracke), de IKEA-experience (hier in België en in het IKEA Museum in het Zweedse Älmhult), een dubbelgesprek tussen Baptiste van Outryve en Fons Van Dyck over duurzaamheid, Mons (Bergen) als Mediacity en veel meer. En o ja, we vroegen aan enkele experts of DAB+ een nieuw businessmodel voor radio inluidt.