Ondertussen bij Facq...

Crea / News

Bij Facq voert men campagne. En niet gelijk waar, want Facq, de specialist in verwarming en sanitair, is met grappige filmpjes te zien op het grote en het kleine scherm. Een première die meer dan het vermelden waard is. Maar ook radiospots zijn weer van de partij. 

Facq is sinds jaren de geprivilegieerde partner van professionals en installateurs, en het werd dus blijkbaar tijd om ook het grote publiek te laten weten wat Facq voor hen kan betekenen. We hebben het dan over inspiratie, expertise, innovatie... gebracht met een vleugje humor... Het bureau Tramway 21, al jaren partner van Facq, zit uiteraard achter deze nieuwe saga. "Daar waar de concurrentie voornamelijk rond promo’s communiceert, hebben wij er voor gekozen de verschillende facetten naar voor te schuiven van dit grote merk dat nog te weinig bekend is bij particulieren,” zegt François Daubresse (CD bij Tramway21). “Het was dus noodzakelijk om verschillende verhalen uit te werken: het gamma, de innovaties, de expertise en het design, rond éénzelfde en sterke concept.” Via bewakingscamera’s verrast men atypische klanten in de Facq-showrooms. Een koppel dat verdwaalt tussen het enorme aanbod, een rabiate fan die bij de sluiting weigert de zaak te verlaten, of een jonge vrouw van de schoonmaakploeg die sel es neemt bij een schitterend nieuwe badkamer.

“Afgelopen jaren hebben we ontzettend veel geïnvesteerd in de uitbreiding van ons aanbod en van ons verzorgingsgebied," zegt Pascale Curias, Marketing Manager bij Facq. “Nieuwe showrooms zagen het licht om ons territorium uit te breiden en dichter bij de consument te staan. Veel aandacht en energie ging daarbij naar het digitale. Nieuwe diensten en tools voor professionals werden gecreëerd. Zonder te spreken over het belang dat we hechten aan duurzame technologieën. Ook al kennen de meeste Belgen onze naam, werd het tijd om de grote meerderheid van hen kennis te laten maken met onze troeven en onze verkooppunten. Dit is daarvan het resultaat."

Credits

Client : Facq
Contacts : Pascale Curias, Eline Hespel, Thibaud Docquier Agency : Tramway21
Project Leader : Thierry Goemanne
Creation : Dirk De Smet, François Daubresse, Maxim Deliège Graphical Artwork : Lilas Heinix, Shanti Botman
Executive Producer : Sophie Gunsbourg
Line Producer : Sophie Gunsbourg
Producer Assistant : Camille Gilbert
Director : Kristiaan Debusscher
DOP : Bruno Degrave
1st AC : Olivier Craeymeerrsch
2nd AC : Camilla BISPO
Chef Grip : Benjamin Speyer
Covid Manager : Anne Claessens
Location Manager : Thomas Ruelle
Editor : Thierry Delving
Grading : Xavier Dockx
Music : Nicolas Vandooren
Casting : We want you
Media Agency : Robert & Marien