OnePlus en FCB Amsterdam skaten hun weg naar Tokio

Crea / News

Technologiemerk OnePlus heeft een nieuwe merkcampagne geïntroduceerd in de Benelux. De campagne bestaat uit een reeks video’s en social media content – met daarin de professionele skateboarders Roos Zwetsloot (20), Keet Oldenbeuving (16) en Lore Bruggeman (18) – waarmee het merk de ‘Never Settle’-filosofie achter zijn producten wil overbrengen via de kunst van het skateboarden.

De campagne werd gemaakt in samenwerking met reclamebureau FCB Amsterdam en sportmarketingbureau House of Sports en laat de emoties zien van professionele skateboarders die met vallen en opstaan zichzelf willen verbeteren op hun weg naar Tokio. De campagne maakt OnePlus’ ambitie duidelijk om een band op te bouwen met de skateboardcommunity. OnePlus wil de campagne gebruiken om zichzelf te positioneren als merk dat ‘never settles’.

“We wilden een doorlopend verhaal creëren en zochten naar de perfecte belichaming van waar ‘Never settle’ in onze ogen voor staat. Daarnaast wilden we een verhaal maken waarin ‘a day’s power in 15 minutes’ centraal staat. Zo kwamen we op het idee van een verhaal met de drie beste skateboarders in de Benelux. Zij laten in zeven delen zien wat ‘Never Settle’, de online community en het delen van content voor hen betekent. Met de hulp van Safi Graauw (Vigics) zie je in zeven delen een fascinerende, maar nog steeds authentieke avond skateboarden – mogelijk gemaakt door de OnePlus 8,” vertelt Dimitri Hubregtse, creative director van FCB Amsterdam.

https://vimeo.com/486300590

De merkcampagne gaat verder dan het creëren van een emotionele video. Het sponsorschap van de nieuwste OnePlus-producten speelt ook een rol. En dan met name de OnePlus 8T, die fungeert als lifestyletool voor de skateboarders. Zij gebruiken ‘m om elke slide en flip te filmen, zodat ze terug kunnen kijken op hun prestaties en ze kunnen verbeteren en delen.

https://vimeo.com/486300630

“We verleggen technologische grenzen, en willen OnePlus en skateboarders met elkaar verbinden en elkaar inspireren om het beste uit onszelf te halen. Focussen op prestaties en tegelijkertijd onszelf continu verbeteren. Together, we’ll Never Settle,” besluit Kate Parkyn, associate marketing director van OnePlus Europe.

De campagne is te volgen via het Instagramkanaal van OnePlus Benelux. De content zal door heel Europa te zien zijn.

Credits
Client: OnePlus
Responsible at Client: Kate Parkyn, Celina Shi, Erwin van der Valk, Nigel Rijkhoek, Thomas de Koning en Kayee Lam
Agency: FCB Amsterdam
CCO: Massimo van der Plas
Concept: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse, Viet Ta Trong
Digital Planner: Bram Draaijer
Account: Miranda Honselaar, Fabienne Molleman
Production: Vigics
Director: Safi Graauw
Sports management: House of Sports