Onlyhumans en Accent genieten na van festivalcampagne

Crea / News

accent onlyhumansAls je af en toe op een festivalterrein rondhangt, is de kans groot dat je de Accent-stand al eens bent tegengekomen. Als sponsor van Live Nation en Tomorrowland tekent Accent namelijk elke zomer present op de bekendste Belgische festivals. Om die aanwezigheid nog extra in de spotlight te zetten, werkte het uitzendbedrijf met de hulp van Onlyhumans een festivalcampagne uit. Nu de (festival)zomer op z’n einde loopt, blikt het agency samen met Accent terug op een geslaagde samenwerking en een al even geslaagde campagne.

Het concept van de festivalcampagne was ‘Accent, de roadie van je carrière’. Daarbij ging Accent op zoek naar kandidaten voor de coolste job van de zomer, namelijk die van roadie van Regi op Tomorrowland en van Tourist LeMC op Werchter.  Om de campagne de nodige aandacht te bezorgen, werden alle hens aan dek gehaald. Zo reed er een Accent-busje het hele land door om de job van roadie bekender te maken bij het grote publiek. Wie bij het busje een aantal roadietaken tot een goed einde bracht, won een gratis festivalticket. Daarnaast nam Onlyhumans een promotievideo en een radiospot op en werd er een samenwerking met Qmusic en HLN op poten gezet om de muziekkennis van de sollicitanten te testen. Ook de festivalstand van Accent kreeg een fris design van Onlyhumans. Al dat harde werk wierp zijn vruchten af en zowel Accent als Onlyhumans spreken van een succesvolle campagne.