Om haar honderdjarig bestaan te vieren, heeft STIHL samengewerkt met het bureau Onlyhumans om een digitale strategie te ontwikkelen in lijn met de visie van haar oprichter Andreas Stihl. Vanaf de oprichting van het bedrijf was het doel duidelijk: tuinieren gemakkelijk en leuk maken, zodat gebruikers trots kunnen zijn op hun werk.
Uit onderzoek van STIHL is gebleken dat tuiniers vooral belang hechten aan het plezier van een goed uitgevoerde klus, aan nieuwe vaardigheden aanleren en aan de trots die een goed onderhouden tuin veroorzaakt. Want zo'n goed onderhouden tuin wordt gezien als een verlengstuk van hun identiteit. Als antwoord op die verwachtingen hebben STIHL en Onlyhumans een contentstrategie ontwikkeld rond de trots van een goed uitgevoerde klus met het gereedschap van het merk.
Die aanpak is gebaseerd op een verscheidenheid aan content, gaande van praktisch advies en tips van professionals tot stap-voor-stap plannen voor ambitieuze tuinprojecten. In plaats van rechtstreeks aan te zetten tot de aankoop van STIHL producten, biedt de inhoud vooral adviezen aan tuiniers. Pas op het einde van elk artikel worden de producten vermeld om de lezer te helpen bij de realisatie van hun project.