Ontdek de winnaar van de Best Pet Care Brand 2023: Royal Canin

Best Brands / News / Research

Royal Canin haalt opnieuw de eerste plaats in de Best Pet Care Brand categorie van Best Brands 2023. Ze hebben de hoogste Share of Wallet en scoren hoog op Cross-Selling Potential en Awareness. We spraken over deze overwinning met Erik Kasper, Digital Media Manager EU bij Royal Canin.

Royal Canin is het best presterende merk binnen deze categorie, dankzij een hoge Share of Wallet. Waaraan schrijf je dit succes toe?  
Allereerst zijn we erg blij en dankbaar dat eigenaren van huisdieren ROYAL CANIN® al meerdere jaren op rij hebben erkend als Beste Merk. We hebben een pet-first filosofie, wat betekent dat alles wat we doen in dienst staat van de gezondheid van katten en honden. We hebben een zeer sterk geloof in precieze voeding en de kracht ervan om de gezondheid en het welzijn van elke kat en hond te transformeren en te bevorderen. Wij leveren meer dan 500 verschillende formules aan huisdierenexperts en -eigenaars, afgestemd op verschillende behoeften, afhankelijk van het ras, de grootte, de leeftijd, de gevoeligheden, de levensstijl of de dagelijkse energiebehoefte van hun huisdier. En tot slot: wij doen geen concessies aan de kwaliteit. Wij hanteren hoge productienormen en continue kwaliteitscontroles. Wij zijn er trots op hoogwaardige grondstoffen te selecteren en voor onze producten en diensten samen te werken met betrouwbare leveranciers en partners. We streven naar uitmuntendheid, en we zijn dankbaar dat huisdiereneigenaren dat herkennen. 

Hill's is de naaste concurrent voor Royal Canin, met een beter Share of Soul. Hoe ga je het komende jaar werken aan de aantrekkelijkheid van jullie merk? 

Bij Royal Canin geloven we dat katten en honden ons leven verbeteren en dat is wat ons doel inspireert: A BETTER WORLD FOR PETS™. Zich inzetten voor een betere wereld betekent handelen en positieve verandering teweegbrengen. Een voorbeeld daarvan is onze samenwerking met de Kliniek Gezond Gewicht in Gent, waar huisdiereigenaren worden geholpen om hun huisdier weer fit te krijgen door middel van voorlichting, speciale zorg en onze nauwkeurige voeding. We werken ook aan verantwoord fokken via onze samenwerking met Purpose Dogs, die onderzoekt hoe genetica kan helpen om toekomstige hulphonden beter te selecteren. Op mondiaal niveau hebben we ons ertoe verbonden om tegen eind 2025 gecertificeerd koolstofneutraal te worden (PAS 2060-norm), een beslissing die deze wederzijdse visie die we hebben ten aanzien van ons ecosysteem alleen maar zal versterken. We werken aan veel grote projecten en hebben veel grote prestaties geleverd. Onze belangrijkste uitdaging is om deze prestaties met de buitenwereld te delen. Als merk kunnen we wat minder verlegen zijn over alle geweldige dingen die we doen. 

Wat is jullie innovatiestrategie?  

Bij Royal Canin stellen we de behoeften van katten en honden altijd voorop, en dat is ook de enige drijfveer voor onze innovatiestrategie. Onze wortels liggen in wetenschap en observatie. Vandaag de dag houden meer dan 345 medewerkers zich bezig met R&D en 500 zijn dierenartsen of deskundigen op het gebied van gezondheid en voeding van huisdieren. Extern werken we samen met dierenartsen, fokkers en dierenwinkeliers om precieze voedingsformules af te stemmen op de reële behoeften van individuele huisdieren. Dus, wanneer een behoefte is geïdentificeerd, en alleen dan, werken onze R&D-teams aan het vinden van een voedingsformule die deze behoefte beantwoordt.  

In het licht van onze ambitie om tegen 2025 gecertificeerd koolstofneutraal te zijn, werken we aan de aankoop van duurzame ingrediënten, door gebruik te maken van onze op voedingsstoffen gebaseerde aanpak en de koolstofuitstoot te verminderen door de herformulering van producten, waaronder de overschakeling op eiwitten van duurzame oorsprong en ingrediënten met een lage koolstofintensiteit.  

Maar innovatie blijft niet beperkt tot producten. Via controle- en screeninginstrumenten en -diensten ondersteunen wij in toenemende mate dierendeskundigen bij hun missie om voor honden en katten te zorgen. Ons Royal Start-programma bijvoorbeeld ondersteunt fokkers in hun activiteit, van taakbeheer tot voedingsadvies. 

Het thema van onze Best Brands Awards dit jaar is No Future. Hoe zal Royal Canin de komende maanden moed tonen? 

In de steeds veranderende wereld waarin we leven, blijft de liefde die katten en honden ons brengen een constante. Omdat ze ons leven beter maken, moeten we ervoor zorgen dat ze goed gedijen, en daarom stellen we bij Royal Canin de gezondheid van katten en honden altijd voorop. In de steeds veranderende wereld waarin we leven, is wederkerigheid een noodzaak. Daarom bouwen we aan een bloeiend ecosysteem voor huisdieren waarin elke dierenarts, fokker, partner en huisdiereigenaar zijn rol kan spelen. Voeding staat centraal, maar is niet de enige factor die bijdraagt tot de gezondheid van huisdieren. Daarom is het onze ambitie om verder te gaan dan het aanbieden van de juiste gezondheidsoplossingen voor katten en honden. Dit omvat een geïntegreerd aanbod van instrumenten en diensten, het ontwikkelen van en investeren in belangrijke capaciteiten en hulpmiddelen, zorgpaden en nieuwe partnerschappen. Wederkerigheid moet de belangrijkste drijfveer van bedrijven worden, want alleen zo kunnen we de uitdagingen die de toekomst zal brengen, het hoofd bieden. Met het juiste doel voor ogen vertrouwen we erop dat we wendbaar en veerkrachtig kunnen blijven, zoals we in het verleden hebben laten zien.