Ontdek hier wie De Mol is!
Sinds 1 februari is De Mol terug, een spelprogramma dat ongetwijfeld weer heel Vlaanderen op het puntje van zijn tv-stoel krijgt. TBWA zorgde ervoor dat Telenet, die het Vier-programma sponsort, het mol-graven en gissen nu ook verder laat gaan na elke uitzending. Hoe?
Telenet kon "via een insider" de hand leggen op vertrouwelijk materiaal: onthullende beelden die niet tijdens de uitzending te zien zijn, 360 graden-video’s, stiekeme foto’s en geluidsopnames. En al dat materiaal wordt vakkundig gelekt op een wedstrijdsite.
Die wedstrijd is het perfecte verlengstuk van het programma: kijkers worden deelnemers. Op de site kunt u pronostieken en tips delen en zelfs een competitie houden met uw Facebook-vrienden. De ultieme winnaar mag zijn koffers pakken naar het land van de opnames, Argentinië.
Uiteraard werd de hele actie achter de schermen zorgvuldig gecoördineerd met Woestijnvis en Vier. TBWA bedacht het wedstrijdconcept, een tv-campagne met 20-secondenspots en billboards, ontwikkelde de wedstrijdsite en koppelde er een stevig socialmedia-luik aan. Allemaal gesigneerd met de toepasselijke knipoog: ‘De Mol, in ’t geniep gesteund door Telenet’. Maar vertel het vooral niet voort.