Begin dit jaar won communicatiebureau Choco de competitie voor VLAM brood: de 'warme bakker'. Zij overtuigden de jury met een strategie die het dna van de warme bakker opnieuw helemaal uitspeelt: zijn authentieke vakmanschap. De campagne rond 'echt bakmanschap' wordt gevoerd door ambassadeur reus Korenhaar. Daarvoor diepte Choco een eeuwenoude legende op over deze kolos met haren van koren en een hart dat brandt van passie voor het beste brood. « In de campagne hebben we getracht de emotie en mystiek die rond de warme bakker hangt terug te brengen: het nachtelijke werkuur, de geur van een heerlijk vers brood, de magie van deeg dat rijst,… Het is een wereld die we opnieuw hebben opgebouwd rond de figuur van reus Korenhaar », zegt David Boon, art director bij Choco.
In een televisiespot, die dit najaar uitgezonden zal worden en geproduceerd werd door Latcho Drom, is alvast te zien hoe de zes meter lange reus tot leven werd gewekt in het atelier van Pierre Renson. Daarnaast kunt u de reus ook live bewonderen. Zo trekt hij voor het eerst de wereld in op 20 september tijdens de Dag van het Eetbare Landschap in Bokrijk, en vanaf dit najaar zal hij ook her en der verschijnen. De campagne zal verder lopen met advertenties, waarvoor een beroep werd gedaan op tekenaar Mark Borgions, aanwezigheid op het internet en speciale acties bij de warme bakker.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]