Onverwachte wending voor MC en Publicis Groupe

Crea / News

De Mutualité Chrétienne (MC) lanceert samen met Publicis Groupe een nieuwe campagne rond het verlies van autonomie. Het doel? Mensen bewust maken van het feit dat de MC oplossingen en diensten biedt die onze senioren in staat stellen om hun leven voluit te leven en zo lang mogelijk zelfstandig te blijven. Centraal staat een TV-spot van 30 seconden met in de hoofdrol een grootmoeder, die gepassioneerd is door theater, en haar kleindochter. In de spot zien we hoe een oudere dame leeft voor haar passie met de hulp van haar kleindochter, die de actie van MC symboliseert.

Regisseur van dienst was Fien Troch, winnares van talrijke prijzen, waaronder twee Magritte Awards voor beste Vlaamse film. Naast social media en online video is er ook een key visual.

Credits  

Client: Mutualité Chrétienne (MC)

Contacts: Alice  Blackman, Magali Roman , Hube rt Bouch at, Jean-Luc Vanneste, Bjorn  Marx   

Agency: Publicis Groupe Belgium 

Creative  Director : Laurence Van de Putte   

Creative  team :  Ilia na Couvez, Benoît Menetret   

Strategy team: Carl De Gussem, Lise Tran  

Connection planning: Anthony O’Donnell   

Account team:  Michaël Marchand, Axelle Gontier, Maëlle Cherpion 

Film production: Adult 

Producer: Tatiana Pierre  

Director: Fien Troch 

TV production  : Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs 

TV post-production: Martine Lévy-Lambrechts,  Emile  Gorissen   

Photography: Jeffrey Vanhoutte  

Art buying : Ingrid  Deuss   

Design:  Thomas Van Der  Vennet   

Retouching:  Fred Dupont   

Media:  Havas  Brussels & BeConnect