Begin 2018 was er een management buy-out bij Standaard Uitgeverij. Vervolgens fusioneerde de uitgeverij met De Ballon. Jeroen Overstijns leidt samen met Wim Verheije de uitgeverij en ziet het na de moeilijke coronaperiode wel goedkomen met het boek.
Op zich merk je dat het boek het voorbije jaar, het coronajaar dus, veel beter heeft doorstaan dan verwacht, zegt Jeroen Overstijns (foto), CEO van Standaard Uitgeverij: “De meeste uitgeverijen in ons land hebben redelijk standgehouden. De winkelsluiting, gedurende zes of zeven weken, viel samen met een periode die niet echt een piekperiode is voor de boekenverkoop. Bovendien hebben online kanalen de verkoop deels overgenomen.”
Veel boekhandels openden in het voorjaar plots een webshop, en leverden aan huis…
Jeroen Overstijns: “In coronatijden heeft de boekenwereld zich van zijn beste kant laten zien! De bakfietsen werden bovengehaald… De aantallen die je op die manier kunt distribueren, zijn natuurlijk beperkt. Online is dus spectaculair gegroeid, dat is echt opmerkelijk, maar de grote stijging zat daar bij pure online spelers, in de eerste plaats Bol.com.”
[...]
HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE
Foto’s: ©Fotografie Luc Hilderson/Image4you/Mechelen
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]