“Onze boeken sluiten aan bij de verhalenhonger van kranten en tijdschriften”

Begin 2018 was er een management buy-out bij Standaard Uitgeverij. Vervolgens fusioneerde de uitgeverij met De Ballon. Jeroen Overstijns leidt samen met Wim Verheije de uitgeverij en ziet het na de moeilijke coronaperiode wel goedkomen met het boek.
Op zich merk je dat het boek het voorbije jaar, het coronajaar dus, veel beter heeft doorstaan dan verwacht, zegt Jeroen Overstijns (foto), CEO van Standaard Uitgeverij: “De meeste uitgeverijen in ons land hebben redelijk standgehouden. De winkelsluiting, gedurende zes of zeven weken, viel samen met een periode die niet echt een piekperiode is voor de boekenverkoop. Bovendien hebben online kanalen de verkoop deels overgenomen.”
Veel boekhandels openden in het voorjaar plots een webshop, en leverden aan huis…
Jeroen Overstijns: “In coronatijden heeft de boekenwereld zich van zijn beste kant laten zien! De bakfietsen werden bovengehaald… De aantallen die je op die manier kunt distribueren, zijn natuurlijk beperkt. Online is dus spectaculair gegroeid, dat is echt opmerkelijk, maar de grote stijging zat daar bij pure online spelers, in de eerste plaats Bol.com.”
[...]
HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE
Foto’s: ©Fotografie Luc Hilderson/Image4you/Mechelen

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]

Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]





