“Onze grootste vijand is onverschilligheid”

FamousGrey

Communication / News

FamousGreyHet was hét nieuws van de afgelopen zomer in onze sector: Famous is toegetreden tot het Grey-netwerk en heet voortaan FamousGrey. Een geschikt moment om de temperatuur te meten in het Wivinaklooster in Groot-Bijgaarden. Daar huizen, sinds twee jaar, Famous, pardon: FamousGrey en ook pr-dochter Famous Relations.

Famous werd in 1998 geboren als LGF. Geen bekende namen (zoals Duval en Guillaume) die een eigen bureau startten, maar een initiatief vanuit de tweede lijn. “Een mooi verhaal van underdogs,” zegt CEO en mede-oprichter Marc Fauconnier. L stond voor Luc Libens, de G voor Christophe Ghewy en de F voor Marc Fauconnier. “We kozen resoluut voor kwaliteit, zowel op creatief als op strategisch vlak. Nu nog zeggen nieuwe klanten tijdens meetings, als we oud werk tonen: ‘Ha, was dàt van jullie?’ en we streven nog altijd een evenwicht tussen creativiteit en het bouwen van business na.”

Christophe Ghewy doet intussen zijn eigen ding met Bowling en verkocht zijn aandelen aan CFO Ria Dreelinck en interactive partner Jonathan Detavernier, LGF werd Famous en nu dus FamousGrey. Vorig jaar zag een nieuwe afdeling het licht, waarvan Liesbeth Pyck minderheidsaandeelhouder is: Famous Relations. Terzijde: de vier ‘oude’ aandeelhouders van Famous zijn nog altijd minderheidsaandeelhouder van FamousGrey, op de hoogte van dat percentage kleeft een confidentialiteitsclausule.

FamousGrey

Het Wivinaklooster is een prachtige locatie. “Onze grootste vergaderruimte is het park,” lacht Marc Fauconnier. Al is er ook binnen veel ruimte tot (informeel) vergaderen. Hier heerst een andere sfeer dan in de kantoren in Anderlecht: meer vierkante meter per medewerker, veel licht, frisse lucht en… minder files voor wie vanuit pakweg Gent naar hier komt.

Lees verder om meer te weten over het bezoek van PUB aan de kantoren van FamousGrey...