OOH Kings Awards lost laatste winnaars

Awards / News

OOH KingsDe derde editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel samen wordt georganiseerd, is geëindigd met de bekendmaking van de winnaars in de twee laatste categorieën van de OOH Kings Awards 2016.

Bijna 250 gasten namen op 20 april deel aan een afterwork-sessie om naar nationale en internationale experts te komen luisteren rond het thema "Creativiteit, data en technologie in out-of-home in de digitale wereld. Rosanna Caron, voorzitster van OMAC en COMD – Canada (OOH Marketing Association van Canada en de Canadese OOH Measurement Bureau), opende de Summit met een inspirerende presentatie over de voordelen van data in out-of-home, het gebruik van de technologie en de link ervan met mobiele telefonie. Daarna volgde een uiteenzetting door Dino Burbidge, Director of Innovation & Technology - WCRS in London, over de toekomst van de out-of-home technologie. Jos Van Campenhout, Managing Partner van Outsight en voorzitter van de Technische Commissie van het CIM OOH, en Stef Peeters, General Manager van het CIM, presenteerden de nieuwe OOH studie van het CIM, een mijlpaal voor het CIM en voor de Belgische markt.

Ter herinnering: de OOH Kings Awards 2016 hebben de out-of-home campagnes beloond die tussen 1 januari en 31 december actief waren, en dit in 3 categorieën : Creativity, Planning en Efficiency. De 7 juryleden hebben 60 cases uit deze 3 categorieën geëvalueerd. De grote winnaars van de avond zijn ongetwijfeld DDB Brussels, Initiative, Rapport en Ikea die aan de haal gaan met goud in de categorieën Efficiency & Planning. Hun kwalitatieve cases hebben de efficiëntie en meerwaarde van OOH in het mediaplan aangetoond met zeer concrete cijfers.

Het doel van deze campagne was een successvolle opening met een sterk internationaal karakter van de IKEA winkels in Bergen en Hasselt, waar de plaatselijke bekendheid zeer belangrijk is. Dankzij een mediastrategie gericht op nabijheid, waarbij pop-up stores gecombineerd werden met geografisch lokale affichage, slaagde IKEA erin om een echte plaatselijke ervaring te creëren. Beide verkooppunten kenden tijdens hun opening de beste bezoekersaantallen sinds het merk zich vestigde in België. Ter herinnering, deze campagne werd al eerder bekroond met goud in de categorie Creativity.

De winnaars Efficiency zijn:

  • Goud: Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Opening Bergen/Hasselt’ (foto in bijlage)
  • Zilver: Maxus, Kinetic & LDV United voor Vlaamse Overheid ‘Make a mess - Indevuilbak’ (foto in bijlage)
  • Brons : Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Napéca’ (foto in bijlage)

De winnaars Planning zijn:

  • Goud: Initiative, Rapport & DDB Brussels voor IKEA ‘Opening Bergen/Hasselt’ (foto in bijlage)
  • Zilver: Mindshare & Kinetic voor Unilever ‘#goodbyeserious - Ola’ (foto in bijlage)
  • Brons : Mediaplus Belgium, The Manifest & Outsight voor Zipcar ‘Car Sharing Campaign - Launch Brussels’ (foto in bijlage)

De grote winnaars van de twee categorieën wonnen naast hun gouden kroon ook nog elk een duoticket voor het Internationaal Festival van de Creativiteit - Cannes Lions in juni 2017!.