De jury van de OOH Kings Awards kwam op 15 maart opnieuw samen om de cases in de categorieën Efficiency en Planning te beoordelen. Er staat veel op het spel, want maar één case per categorie zal de Gold OOH Kings Award én een duoticket voor het Cannes Lions Festival van dit jaar winnen. De tweede en derde plaatsen van iedere categorie zullen een Silver en Bronze OOH Kings Award ontvangen.
Mediabureaus, posterspecialisten, reclamebureaus en adverteerders konden dossiers indienen voor OOH-campagnes uit 2015, waarin ze het succes op het vlak van effectiviteit dan wel planning van de campagne onderbouwden. Het resultaat overtrof de verwachtingen van de organisatoren: voor deze eerste editie werden 16 cases Efficiency en negen cases Planning ingeschreven.
De genomineerde cases voor de categorie Efficiency zijn:
- More Sustainable Life at Home: DDB Brussels & Initiative voor Ikea
- Cash Back: DDB Brussels & Space voor Bpost Bank
- Ikea Solvinden : DDB Brussels & Initiative voor Ikea
- Inbraakbeveiliging: Duval Guillaume & Maxus voor Stad Antwerpen
- Join the Clan/Highlander Happenings: OMD voor William Lawson (Bacardi-Martini)
- Ikea Nipprig: DDB Brussels & Initiative voor Ikea
De geselecteerde campagnes voor de categorie Planning zijn:
- Desperados YOLO Bottle out the party: PTOC & Space voor Alken-Maes
- Cubanisto End of Year: Vizeum voor AB-Inbev
- One network, two brands: Outdoor Sevices & UM voor The Coca-Cola Company
- Hello Hoegaarden Radler: Vizeum voor AB-Inbev
- Rexona MotionSense : Mindshare voor Unilever
- DNN Time targeting: Outdoor Sevices & UM voor The Coca-Cola Company
- Terrorisme : AIR Brussels voor Le Soir
- Leffe Royal innovations: Vizeum voor AB-Inbev
De winnaars zullen bekendgemaakt worden tijdens de tweede editie van de OOH Summit, eveneens georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel. Deze avond zal op 14 april plaatsvinden in de Event Lounge aan de Generaal Wahislaan 16/F in 1030 Brussel. U vindt meer informatie via deze link.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]