OOH Kings of Creativity: Goud voor DDB Brussels en Audi

ClearChannel-Audi

Awards / News

OOH Kings

Donderdagavond zijn de eerste OOH Kings of Creativity uitgereikt door JCDecaux en Clear Channel.  Ter herinnering; de OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes (die tussen 1 januari en 31 december 2015 liepen) binnen drie categorieën: Creativity, Planning en Efficiency. Niet minder dan 40 inzendingen werden in de eerste categorie ingeschreven, in drie subcategorieën: Poster, Out-of-the-box en Digital support. De grote winnaar is zonder twijfel DDB Brussels met twee prijzen: GOLD voor de campagne “Audi City Lights” (Out-of-the-box) en SILVER voor de campagne “Blue yellow green – IKEA” (Poster). Een tweede SILVER (ex aequo) gaat naar Duval Guillaume voor de campagne “The Open Windows Billboards - Stad Antwerpen” (Out-of-the-box). Famous kaapt de BRONZE award weg met de campagne “Slap - De Lijn” (Poster).

De winnaars:

  • GOLD : Romain Felix en Jonathan Benois van DDB Brussels voor Audi.

De LED matrix verlichting van de nieuwe A4 werd in een groot zeil geïntegreerd om de nieuwe techniek van de auto te onderstrepen. De bedoeling was de veiligheid van de voetgangers te garanderen dankzij de intelligente lichten.

  • SILVER : Antoinette Ribas en Kate McCullen van DDB Brussels voor Ikea

OOHKings-2015

  • SILVER : Dries De Wilde en Patrick Clymans van Duval Guillaume voor Stad Antwerpen

OOHKings-2015

  • BRONZE : Katrien Bottez (Famous) en Tamara de Bruecker (De Lijn) voor De Lijn

OOHKings-2015

Naast de gouden kroon wint DDB Brussels een duo-ticket voor het Cannes Lions Festival in juni 2016. Helaas is er geen winnaar in de subcategorie ‘Digital Support,’ maar de organisatoren hopen dat met de ontwikkeling van de digitale netwerken het aantal inzendingen in deze categorie in de toekomst zal stijgen.

De juryleden van deze eerste editie van de OOH Kings Awards waren Christine Brone, (Managing Director bij Phd Media), François Chaudoir (CEO van Space), Corinne Verstraete (Connections manager BNFL bij AB Inbev), Miguel Aguza (Country External Communication Manager bij Ikea), Katrien Bottez (Executive Creative Director bij Famous), Koenraad Lefever (Creative Director bij Duval Guillaume) en Jos Van Campenhout (Managing Partner bij PTOC).

Inschrijvingen voor de Planning en Efficiency categorieën zijn nog tot 19 februari 2016 mogelijk. De winnaars van deze 2 categorieën zullen in april tijdens de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel, bekend gemaakt worden. Inschrijvingen en inlichtingen op www.oohkings.be