Ook blinden hebben sociaal leven
Van 12 tot 25 maart organiseert de Brailleliga in heel België haar jaarlijkse campagne. Het thema van de Week van de Brailleliga luidt “De Brailleliga biedt elke dag gratis hulp aan blinde en slechtziende personen om een sociaal leven te behouden.” Daarmee sluit het rechtstreeks aan bij de campagne van vorig jaar. Die stond toen in het teken van de hulp die de vereniging biedt aan personen met een visuele handicap bij hun dagelijkse activiteiten.
Dit jaar draait de campagne - ontwikkeld door Secondfloor - rond een tv-spot waarin we kennismaken met Matthias, een blinde dertiger die gezellig tafelt met vrienden. Matthias heeft bij de Brailleliga een aantal technieken geleerd om gerechten te bereiden die hij graag deelt met vrienden of … via sociale media. Hij heeft namelijk ook vrienden leren kennen via het internet en is een verwoed gebruiker van de nieuwe technologieën. Ook al is Matthias door periodes van twijfel gegaan, bij de Brailleliga heeft hij zowel mensen met normaal zicht als blinde en slechtziende personen leren kennen die zijn noden en problemen begrijpen, en die hem vooral de juiste hulp bieden op het juiste moment.
De nationale campagne omvat een tv-spot, een radiospot, een postercampagne in de Brusselse metro, een social media-campagne en POS-materiaal voor de regionale afdelingen van de Brailleliga.