Ook engeltjes worden oud
De engeltjes van Caprice des Dieux blazen dit jaar zestig kaarsjes uit. Ze hebben hoe dan ook wat te vieren, want Caprice des Dieux ging sinds haar geboorte al meer dan drie miljard keer over de toonbank. Toegegeven, het engeltjeslogo is iets jonger. Het verscheen voor het eerst in 1964 op de verpakking. Maar ook in België vallen de twee engeltjes onmiskenbaar in de smaak: in 2015 kochten niet minder dan 860.000 huishoudens hun beroemde smeuïge kaas.
De fans van Caprice des Dieux kunnen de verjaardag meevieren met een wedstrijd onder het motto 'Een belevenis met 2'. Daarbij worden ze uitgenodigd om de televisiecampagnes van het merk te beoordelen op ilovecheese.be. Daarnaast kunnen liefhebbers verpakkingen in een collector's edition kopen. Op reclamevlak gaan campagnes van het bureau BDDP weer op antenne, zoals de spots TV Yacht uit 1985 en Téléphérique uit 1986. Momenteel is Publicis het reclamebureau van dienst. In ons land is Mediacom het mediabureau van Caprice des Dieux.