Ook Google wil onafhankelijke bereiksmeting

Facebook maakte vorige week bekend dat het haar bereiksmeting zou laten doen door een derde instantie, en nu volgt ook Google. Zo gaat de internetgigant YouTube ad inventory en ad-buying platformen DoubleClick manager en Adwords openstellen, waarmee het MRC de statistieken over de weergavecijfers van video’s kan nagaan. Dat meldde Adweek gisteren.
De audit zal onderzoeken hoe drie van YouTube’s grootste statistiekbedrijven (Moat, DoubleVerify en Integral Ad Science) hun gegevens berekenen. « De audit zal de data over videoviews goedkeuren en toetsen aan de standaarden van MRC, » klinkt het bij Babak Pahlavan, senior director of product management bij Google. Deze beslissing moet adverteerders, die reeds vroegen om betere statistieken en meer inzicht in de cijfers van hun campagnes op Facebook en Google, voortaan meer transparantie geven. Momenteel krijgen zij 85 cent voor elke nieuwe dollar die geïnvesteerd wordt in online advertenties. « De aankonding dat ze bezig zijn met een onafhankelijk audit is een postieve stap voorwaarts voor marketeers, » vertelt Bob Liodice, ceo van de Association for National Advertisers.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]