Ook voor kattenleed moet de curve omlaag

Crea / News

‘Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen’ was de veelbesproken sensibiliseringsactie om baasjes aan te zetten om hun kat te laten steriliseren. Nu wil GAIA ook de beleidsmakers aanspreken. Volgens een recente enquête van Ipsos steriliseren sommige baasjes hun kat immers niet, omdat ze het te duur vinden. Een simpele oplossing hiervoor is de BTW op deze ingreep van 21% naar 6% te brengen. Dit kost de overheid weinig en bespaart heel wat kattenleed...

Bowling bedacht een advertentie waar de groei van de kattenpopulatie op de bekende COVID19-curve wordt weergegeven, want ook deze onrustwekkende stijging verdient de aandacht van onze politici. De advertentie is verschenen in de nationale kranten (Nederlands, Frans en Duits).

Credits

Adverteerder: Gaia

Contactpersoon: Ann Degreef

Agency: Bowling Brands

  • Creatief directeur: Christophe Ghewy
  • Strategie: Gwenn Nevelsteen
  • Copy: Paul Wauters
  • Project management: Lotte Van Heddegem
  • Design: Loriene Lemmens

Media: Zenith media