Op 1-2-3 in Marokko met Brussels Airport en Allyens

Crea / News

Allyens Brussels AirportBrussels Airport lanceerde een campagne die het VFR-verkeer (Visiting Friends and Relatives) van Belgen in Marokko in beeld brengt. Wie de hashtags #op123inMarokko en #viteversleMaroc zoekt op Instagram, botst alvast op een kleurrijke reeks vakantiefoto’s van Belgische influencers die de afgelopen weken naar Marokko reisden. Voor Belgische Marokkanen is reizen naar Marokko vaak een jaarlijks gebeuren, waarbij ze herenigd worden met familieleden en vrienden uit het land van herkomst. Brussels Airport wil met deze campagne de top-of-mind luchthaven worden bij deze doelgroep en schakelde hiervoor het Antwerpse agency Allyens in.Allyens Brussels Airport 5
Allyens (geleid door Hanan Challouki en Taha Riani) focust zich op inclusiviteit en virale communicatie en richt zich voornamelijk op millennials. De campagne voor Brussels Airport vertelt volgens Allyens het verhaal van een reiservaring die gedeeld wordt door een grote groep mensen, maar tegelijk ook op verschillende manieren tot uiting komt. “Belgen wiens roots in Marokko liggen, voelen vaak een connectie met het land, maar de reiservaring op zich is heel divers en voor iedereen anders. Sommigen zijn er geboren, anderen niet. De ene wil er drie weken doorbrengen met de grootouders, de andere wil dat een weekje doen en dan nog ‘s 2 weken gaan bakken op het strand. Met deze campagne willen we die verschillende reiservaringen in beeld brengen,” verklaart Hanan Challouki.
Influencermarketing was slechts één kanaal in de mediamix. Allyens stippelde een digitale strategie uit waarbij content via verschillende kanalen en op nationaal niveau verspreid wordt. Een nostalgische video met een voice-over in vier verschillende talen (Nederlands, Frans, Berbers en Arabisch) was de kick-off op sociale media en in heel het land werden affiches gehangen die Belgische Marokkanen moeten overtuigen om via Brussels Airport hun vakantie naar Marokko te boeken. De bereikbaarheid van de luchthaven en de goedkope tickets in deze periode worden uitgespeeld als de voornaamste troeven.

Tanger, Fez, Nador en Casablanca zijn de bestemmingen die Brussels Airport in de kijker wil zetten. Het gaat om steden met een rechtstreekse verbinding vanuit de luchthaven en die heel populair zijn bij Belgen. Voor Brussels Airport past de campagne binnen de huidige marketingstrategie. “Als luchthaven is het ons objectief om relevant te communiceren naar de verschillende type reizigers met verschillende noden. Dit doen we onder andere door middel van de verschillende nieuwsbrieven die we uitsturen, maar ook door specifieke campagnes voor reizen vanuit de regio Antwerpen, voor reizen met bestemming Azië, de campagnes in Zuid-Nederland en Noord-Frankrijk, maar ook in de samenwerking met de reisindustrie. De Marokko-campagne past perfect in deze doelgroepmarketing die we willen uitdragen. We zijn bijzonder blij met de samenwerking met Allyens, die zeer waardevolle expertise bijdragen in dit project met een unieke en authentieke campagne als resultaat,” aldus Betty van de Nobelen, Passenger Marketing Manager bij Brussels Airport.