In een wereld waarin complexiteit hoogtij viert, willen Publicis Groupe en Dacia de Belgen opnieuw de weg wijzen naar de essentie. Met de miniserie 'On the Road to the Essential' wil het automerk mensen naar eigen zeggen aanzetten om opnieuw de schoonheid van eenvoud te omarmen.
Belgen hebben een aangeboren affiniteit met het essentiële, klinkt het. En daardoor zou er volgens Dacia ook een band met hun merk ontstaan rond de essentialistische manier van denken, mensen die geluk vinden in de kleine dingen van het leven. In de miniserie 'On the Road to the Essential' doorkruist de bekende wandelaar en content creator Dorien Draps heel België aan het stuur van een Dacia Duster. Haar doel: dichter komen bij wat voor haar essentieel is. Nadat ze haar carrière begon in een reclamebureau, besloot Dorien om van haar passie voor de natuur haar beroep te maken. In 2019 lanceerde ze de blog en podcast 'Op Wandel', helemaal gewijd aan wandelaars, met meer dan 36.000 volgers op de sociale netwerken. In 2023 publiceerde de outdoor-liefhebster ook haar eigen boek: '10 levenslessen van de wandelaar'. In tegenstelling tot de gebruikelijke storytelling van automerken, kiest de minsierie 'On the Road to the Essential' voor een naar eigen zeggen verfrissende aanpak waarbij de reis zelf de held van het verhaal is. Dorien verkent de verborgen parels van ons land terwijl ze gaandeweg nieuwe facetten van zichzelf ontdekt. De eerste twee afleveringen zijn intussen te zien op YouTube en het reisdagboek van Dorien vind je ook op dacia.be.
Credits
Clien: Dacia Belux - Laureline Verstraeten & Björn Meulemeester
Client Lead: Joy Pyl
Social Project Manager: Britt Mauquoi
Brand & Campaign Strategist: David Burny
Experience Lead: Maarten Van Herck
Content Strategist: Christina Goosdeel
Creative Director: Naim Baddich
Creatives/concept providers: Louise Vankueken & Jeroen Van Laethem & Yaiza Narganez Gomez
Copywriter NL: Yne Mommaerts & Wim Corremans
Copywriter FR: Maxime Vanormelingen & Philippe Dorval
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Manager: Maxime Vanormelingen & Yne Mommaerts
Content Creator: Dorien Draps
Content Designer: Christopher Goossens & Benoit Germeau
Content Producer: Andreas Hasle
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
3D & Motion Designer: Christopher Goossens
Creative Retoucher: Christopher Goossens & Benoit Germeau
Colour grading: Mohammed Nafaa and Moxy
Content Producer: Andreas Hasle
Post-production Lead: Andreas Hasle
Video Editor: Mohamed Nafaa and Kasper Hegemann
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Producer: Sarah Tanghe and Saartje Goris
Sound Engineer: Mathias Lewis and Koenraad Foesters
Cameraman: Amir Turayev (external production)