Open Universiteit geeft Perroncolleges

Crea / News

PerroncollegesVanaf november 2018 kunnen Nederlandse treinreizigers hun wetenschappelijke kennis vergroten terwijl ze op de trein staan te wachten. De Nederlandse Open Universiteit start dan namelijk met zogenaamde ‘Perroncolleges’ op de grote Nederlandse stations. Zeven weken lang worden er op digitale schermen op de stations video-animaties vertoond omtrent bepaalde (wetenschappelijke) onderwerpen. Volgens Marco Koolen, manager Markt- en studentcommunicatie bij de Open Universiteit, is de campagne onder meer bedoeld om de positie van de Open Universiteit als kennisinstituut te claimen.
PerroncollegesVolgens Koolen bestaan er nog te vaak misverstanden rondom de Open Universiteit: « Vaak denken mensen bij het horen van de naam Open Universiteit aan de Volksuniversiteit. Dat is jammer en vervelend, want de Open Universiteit is een echte universiteit. » Met de Perroncollege-campagne, die is opgezet in samenwerking met Exterion (de exploitant van de digitale schermen op de perrons), wil de Open Universiteit niet alleen haar naamsbekendheid vergroten, maar tegelijk ook haar positie als kennisinstituut claimen. « In de campagne staat het delen van kennis centraal. In de Perroncolleges stellen we prikkelende vragen rondom interessante, actuele onderwerpen De onderwerpen variëren van veilige wifi-netwerken en transpirerende bossen tot de rechten die slimme robots eventueel moeten krijgen en het effect van opstanden in de geschiedenis. Daarmee bestrijken we ons complete pakket aan wetenschapsgebieden. De Perroncolleges, krijgen een vervolg op de website van de Open Universiteit, waar we verdiepende content delen met de bezoeker. Ook verwijzen we hen daarbij naar de relevante opleidingen die aansluiten op het thema en die we als Open Universiteit aanbieden. » De aftrap van de campagne vindt plaats op maandag 5 november op Amsterdam CS.