Opticiens laten etalages spreken met Augmented Reality

Crea / Innovation / News

SeeMagazine_Augmented Reality_02De Japanse brillenglazenfabrikant Hoya brengt op vlak van marketing de nieuwste technologie naar zijn klanten: augmented reality. Zowel de cover van het gepersonaliseerd ‘See magazine’ als de etalage van de deelnemende opticiens komen tot leven dankzij gratis app VEEEW.
De Belgische afdeling van de Japanse brillenglazenfabrikant Hoya ondersteunt de zelfstandige opticien met slimme marketing tools. « Het See project laat de opticien toe op een professionele manier zijn eigen merk uit te bouwen en klanten aan te trekken. Een eenvoudige maar succesvolle formule waardoor opticiens zowel on- als offline met klanten en prospects kunnen communiceren. Hoya maakt content marketing zo ook voor de zelfstandige opticien haalbaar, » vertelt Michel Libens, CEO van Propaganda, het contentmarketingbureau dat Hoya hierbij helpt.
AR sticker _Bruninx etalage_HasseltHet See project begon en bestaat nog steeds als on- en offine project, waarbij elke opticien een eigen gepersonaliseerd magazine maakt . Met een oplage van 550.000 tot 1.000.000 exemplaren per editie is See Magazine dit jaar reeds aan haar 12de editie toe. Henk Van Huyck, marketingmanager bij Hoya: « Daar waar we 12 jaar geleden beperkt werden door de technologie, de logistieke flow en de kostprijs van personalisatie, zijn er intussen heel wat beperkingen weggevallen. Jaar na jaar blijven we het See project upgraden om baanbrekend te blijven binnen onze sector en de opticiens een handige en innovatieve tool aan te reiken. »
SeeMagazine_Augmented Reality_01Met de 360° content marketing aanpak is See niet langer beperkt tot de ‘content’ die op 16 gedrukte pagina’s past. In 2017 lanceerde Hoya het online contentplatform www.SeeMagazine.be en de bijhorende Facebookpagina, allen met slimme Eye Care content die de opticien kan delen om zijn klanten het jaar rond te bereiken. « Daar waar See Magazine vroeger een print magazine was met een tweede dimensie op het internet, voegen we er nu nog een ‘derde’ dimensie aan toe. Met de gratis VEEEW-app kan je de etalage van de deelnemende opticien, of de cover van zijn of haar magazine scannen. De opticien spreekt je rechtstreeks toe, ook als je na sluitingsuur voor de optiekzaak staat, » besluit Henk Van Huyck.