Orange en Kevin De Bruyne delen voetbaltickets uit

Orange

Communication / News

OrangeOrange Group is als officiële partner van UEFA EURO 2016 naast een wereldwijde sponsor met exclusieve rechten ook de officiële telecommunicatiepartner van het toernooi. Om de klant een ongeëvenaarde ervaring te bieden, ontwikkelde Orange verschillende exclusieve activiteiten die gericht zijn op de fans. Dankzij een exclusieve samenwerking met Belgisch middenvelder Kevin De Bruyne trapt Orange het toernooi af met een onvergetelijke ervaring voor al zijn voetbalfans.

Concreet: vanaf 11 mei kunnen de fans hun favoriete vragen tweeten aan hun held met de hashtag #AskKevin. Op 13 mei staat Kevin zijn fans bijna een uur lang te woord tijdens een unieke Twittersessie. Hij zal ook enkele bijzondere gebeurtenissen aankondigen en zijn fans meenemen achter de schermen in Manchester. Op 18 mei komt Kevin De Bruyne naar een meet & greet in de nieuwe Smart Shop van Orange in Evere (Bourgetlaan 3). De fans krijgen er de kans om Kevin te ontmoeten en zelfs samen met hem aan hun balvaardigheid werken.

Als beloning voor zijn klanten en voetbalfans biedt Orange online en via zijn verkooppunten duotickets en andere prijzen aan via het loyaliteitsprogramma Orange Thank You. De gelukkigen krijgen een echte VIP-ervaring: gratis tickets voor meerdere matchen in Frankrijk, inclusief transport en accommodatie tijdens het hele toernooi, tot en met de finale in Parijs, waar een plek gereserveerd wordt voor de trouwste Orange-klanten. Maar er is meer: dankzij het loyaliteitsprogramma Orange Thank You ontvangen Orange-klanten ook extra attenties, zoals tot 500 MB mobiele data, korting op adidas-producten om hun favoriete voetbaloutfit te kopen, abonnementen op voetbaltijdschriften ... Zo kunnen ze volop van het voetbal genieten. Orange wil er namelijk voor zorgen dat zijn klanten sowieso iets hebben om te vieren, ongeacht hoe de wedstrijden ook aflopen.

En op 13 juni lanceert Orange de wedstrijd ‘Fan of the Day’: via sociale media wordt de fan gekozen die het meest opviel die dag en het Belgische voetbal en/of Orange uitstekend in de schijnwerpers heeft gezet. Elke dag wordt één fan uitgeroepen tot ‘Fan of the Day’ en wordt zijn of haar fanschap officieel gevierd. Cristina Zanchi, chief consumer officer bij Orange: “We geven onze klanten speelruimte met meer mobiele data. Zo kunnen ze matchen bekijken op hun smartphone of tablet, hoeven ze niets van de pret te missen en blijven ze in contact met wat echt belangrijk is voor hen. Onze speciale roamingactie ‘GO Europe’ laat onze postpaid-klanten bellen, sms’en en mobiele data gebruiken uit hun nationale bundel, d.w.z. zonder extra kosten en dat van 1 juni tot 31 augustus 2016.” 

Tot slot: Orange contracteerde de Franse voetbalgod Zinédine Zidane om te schitteren in een wereldwijde tv-campagne die op 29 mei in 28 landen wordt gelanceerd. Hij stuurt zijn scouts erop uit om voor Orange de grootste voetbalfans ter wereld te helpen vinden. Dankzij deze internationale reclamecampagne kan Orange meer dan 20 ultieme fans selecteren uit alle landen waar de operator actief is en hen verwennen met tickets voor de finale in het Stade de France.