Orange en Publicis laten het internet geeuwen

Crea / News

pixabayOrange lanceert een ongelimiteerd LOVE-abonnement met onbeperkt mobiel en vast internet en televisie. Zo kan je als klant oneindig veel video’s bekijken, oneindig scrollen en oneindig online gamen, allemaal ten koste van… je slaap. Daarom helpt Orange alle internauten met insomnia. Hoe? Door tussen 22 en 6 uur het internet te overspoelen met aanstekelijke filmpjes van geeuwende mensen.
Herken je dit? Je checkt nog snel je Instagram of Facebook voor het slapengaan… en voor je het weet ben je twee uur later nog steeds aan het scrollen, sharen, liken en streamen. Want tenzij je in een klooster of abdij woont, overtreft de liefde voor je smartphone elke avond je liefde voor een goede nachtrust.  Studies tonen aan dat we de laatste jaren gemiddeld 90 minuten slaap per nacht verliezen door onze smartphone. Daarom lanceert Orange tegelijkertijd met LOVE een 100% digitale campagne met één doel: jou in slaap krijgen dankzij het gekende fenomeen ‘aanstekelijk geeuwen’ warabij iemand zien geeuwen, doet geeuwen.
Orange en Publicis Brussels overspoelden het internet van 22 tot 6u met video’s en gifs van geeuwende mensen op Instagram en Facebook, telkens getarget volgens jouw interesses. Zo werd je favoriete social network meteen ook je beste slaapmiddel. De digitale campagne ging van start na een teasingfase waarin consumenten de wijze raad kregen om bij te slapen terwijl het nog kon. Dit werd gepubliceerd in de belangrijkste kranten van het land en op sociale netwerken.

Credits:
Client : Orange België
Agency :  Publicis Brussels
Client contact : Isabelle Vanden Eede, Isabelle Eygenraam, Stéphanie Etienne
Creative Team : Rom&John, Daniel Van den Broucke, Maarten De Maayer
Creative Directors :  Kwint De Meyer & Willem De Wachter
Strategy : Jan Govaert
Account Team: Filip Van Der Haegen, Anaïs Lavie
Production : Prodigious