Orange vertrouwt vriend van vriend van vriend

Crea / News

Orange PublicisIn een nieuwe campagne die Publicis voor Orange maakte, pakt het merk het gebrek aan betrouwbaarheid aan, die smartphones kunnen hebben wanneer ze op sociale netwerken worden doorverkocht. De toestellen lijken op de foto misschien wel in goede staat te zijn, maar ze verbergen al te vaak nog “mankementjes” van de vorige eigenaar. Orange heeft de oplossing: nieuwe smartphones voor slechts 9 euro met onbeperkt bellen.
Om dit te illustreren maakte Publicis een tv-spot waarin een vader een smartphone heeft gekocht via een online-advertentie. Hij beseft, helaas al te laat, met flashbacks dat de verkoper niet zo betrouwbaar is als die lijkt. André Maat regisseerde deze tv-spot en de bijhorende online video’s opnieuw met heel herkenbare scenes, en dat allemaal ondersteund door de muziek die inmiddels onafscheidelijk is geworden van het merk. Voor de radiospots koos Publicis ervoor om een heel ander perspectief te geven en een smartphone te laten bekennen hoe het voelt als de eigenaar ervan hem niet zo respectvol behandeld. Meer promotioneel wordt de campagne afgesloten met een OOH die een knipoog naar de tv-spot maakt.

CREDITS
Client: Orange
Contacts: Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Oriane Saloum, Simon Van Cauteren
Advertising Agency: Publicis Brussels, Belgium
Creative Directors: Willem De Wachter, Kwint De Meyer
Creatives: Maxime Damo & Greg Titeca
Strategy:  Jan Govaert
Connection planner: Anthony O’Donnell
Account Director: Filip Van Der Haegen
Account Manager: Elke Piron, Marine Jonkers
Producer: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs 
Film Production Company: ProductionProvocateur
Director: Andre Maat
Executive Producer: Eric Daem
Producer: Thomas Landeloos
DOP:  Maxime Desmet
Sound : Raygun
Radio: Prodigious
Sound Director: Tom Garcia
Sound Engineer: Yannick Piret
Sound Producer: Saartje Goris