Conferentie Orbit by PUB: de vragen, het programma!

Communication / Innovation / News / Sustainability

OrbitMoeten we het hier bij PUB over duurzaamheid hebben? Ja. Of dacht u dat de wereld van de marketing, de communicatie en de media kan ontsnappen aan wat wellicht dé trend van de 21e eeuw wordt? Greenwashing is dood. Wie daarmee nog tracht uit te pakken, loopt ooit regelrecht tegen een muur aan. In 2014 al noteerde Nielsen in een internationale studie dat 55% van de toenmalige surfers verklaarden klaar te staan voor producten en diensten van bedrijven die bezorgd zijn over hun sociale impact en over de gevolgen voor het milieu, en om daar meer voor te betalen. We zijn intussen in 2018. En waar staan we?
Bij PUB stellen we ons alvast die vraag. Zijn we zelf een voorbeeld? Hoe kunnen we dat worden? We vragen onszelf zovele vragen en dat zijn wellicht dezelfde vragen die u zich stelt. Hoe slagen we in een duurzame transformatie? Welke zijn de voorbeelden die we kunnen volgen? Wat brengt dat op, duurzaam zijn? Hoe moet je daarover communiceren?
We willen daar niet egoïstisch in een hoekje over nadenken, maar beslisten om allerhande experts daarvoor uit te nodigen. En u nodigen we uit om daarbij te zijn. Op 25 oktober in Brussel. Orbit by PUB. Welkom!

Het programma

OrbitbyPUB
 
 
Een mooie selectie van nationale en internationale sprekers, dat belooft het programma van Orbit by PUB. PUB wil u doen nadenken en wil ook ervaringen laten delen.
Samengevat: Orbit by PUB, dat is:
- Hoe kan een bedrijf duurzamer worden?
- Hoe digitaal te communiceren zonder in greenwashing te vervallen?
- Succesverhalen
Hieronder vindt u al een greep uit het aanbod.
orbit_speakers
Pierre-Loïc Nihoul van Ocean Consulting  zal het hebben over de duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties. Die zijn namelijk de komende jaren (decennia?) de leidraad voor de economische ontwikkeling en voor de positionnering en communicatie van bedrijven.
Moving brains, moving people - Frames, nudges and stories on sustainable mobility in the future  door Michael Adler (Duitsland), spreker, managing director devant het bureau Tippingpoints en lid-oprichter van het bureaunetwerk “Do not smile”:  "Ons auto-DNA beheerst onze visie op mobiliteit. We hebben behoefte aan een heel slimme emotionele communicatie  om te evolueren in de richting van een duurzame, eenvoudige, snelle en aangename mobiliteit."
Stefaan Vandist, trend & innovation consultant, spreekt over post-authenticiteit: "Dankzij nieuwe inzichten in wetenschap en technologie zijn innovatieve merken in staat een nieuwe generatie producten te ontwikkelen met enorme voorsprong op vlak van prijs, gebruiksgemak, gezondheid en duurzaamheid."
Partnerships zijn overigens de beste vriend van merken, komt Nicolas Lambert,  directeur van Fairtrade Belgium: "De concurrentie tussen merken is een realiteit, maar in het licht van de enorme uitdagingen die op ons afkomen kunnen partnerships een grote bijdrage leveren..."
Erik Eklund richtte Connecting Humans op en is mede-oprichter van LinkedIn Local. "Hoe goed het narratief, de authenticiteit en de kwetsbaarheid uitspelen om de juiste klanten aan te trekken, solide relaties uit te bouwen en doelgroepen te fideliseren?"
Tony’s Talk: crazy about chocolate, serious about people, dat is de boodschap van Willem Sleurs, marketingdirecteur  van PAB Benelux. "Ontdek hoe Tony Chocolonely mensen over de hele planeet gek maakt van chocolade en zorg doet dragen voor elkaar. Enkel samen kunnen we ervoor zorgen dat chocolade straks 100% slavenvrij is."
E-reputatie en verantwoorde communicatie, dat is waar Vincent Pittard, directeur van het bureau Reputation 365, over spreekt:  "E-reputatie is niet iets wat ontstaat na een schoonmaakbeurt, maar iets dat op een ethische en transparante manier moet worden opgebouwd."
De conferentie op 25 oktober wordt gevolgd door  ontmoetingen met de sprekers, in een aangename en inspirerende omgeving, en wordt afgesloten met een walking dinner. Om nog van de sympathieke goodiebag te zwijgen. Reserveer nu uw plaatsje, er zijn niet genoeg stoelen voor iedereen! En moet het gezegd zijn dat abonnees van PUB korting krijgen?

communication durable