Orbit by PUB: duurzame consumptie, van kans tot wetenschap

Communication / News / Sustainability

Sinds 2018 staat oktober synoniem voor duurzaamheid dankzij Orbit by PUB XP. Deze conferentie is gebaseerd op de 17 duurzaamheidspijlers van de Verenigde Naties en heeft tot doel duurzame en ethische waarden in de MarCom-sector te verdedigen, onder impuls van een panel van geëngageerde persoonlijkheden. Dit jaar is het thema eenvoudig, maar het raakt de kern van de zorgen van elk bedrijf: hoe kunnen we onze consumenten gelukkig maken? Het antwoord: met een merk dat zich inzet voor duurzaamheid.

PUB stelde een aantrekkelijk programma samen boordevol tips en casestudy’s. Fred Dorsimont, managing director van Behaven, zal het in het Engels hebben over het belang van gedragswetenschap in duurzame consumptie.

Van de kloof tussen intentie en gedrag tot de grenzen van bewustmakingscampagnes... het stimuleren van duurzame consumptie kan voor merken een kansspel zijn. Maar dat hoeft niet zo te zijn. In plaats daarvan kunnen zij zich wenden tot de gedragswetenschappen, want die inzichten kunnen namelijk helpen om de menselijke factor van hun duurzaamheidsinspanningen beter te begrijpen en te beïnvloeden en zo hun slagingskansen te vergroten.

Fred Dorsimont is medeoprichter en algemeen directeur van Behaven, een adviesbureau gespecialiseerd in duurzaam gedrag. Behaven werkt samen met klanten in heel Europa, van WWF (UK) tot het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, om de kracht van gedragswetenschap te gebruiken in te zetten op het vlak van duurzaamheid. Dorsimont doceert ook aan verschillende universiteiten in Europa en heeft daarvoor tal van diploma’s en certificaten op zak.

This Event is supported by