Orbit by PUB: op weg naar duurzame electro?

Communication / News / Sustainability

Sinds 2018 staat oktober synoniem voor duurzaamheid dankzij Orbit. Deze conferentie is gebaseerd op de 17 duurzaamheidspijlers van de Verenigde Naties en heeft tot doel duurzame en ethische waarden in de MarCom-sector te verdedigen, onder impuls van een panel van geëngageerde persoonlijkheden. Dit jaar is het thema eenvoudig, maar het raakt de kern van de zorgen van elk bedrijf: hoe kunnen we onze consumenten gelukkig maken? Het antwoord: met een merk dat zich inzet voor duurzaamheid.

PUB stelde een aantrekkelijk programma samen boordevol tips en casestudy’s. Onder onze gastbedrijven: het Franse Groupe SEB, specialist op het vlak van klein huishoudelijke apparatuur. SEB - dat letterlijk staat voor Société d'emboutissage de Bourgogne - stuurt naar Orbit: Morgane Frisque (product manager) en Christophe Hanique (perfect store & POS communication). 

Frisque begon haar carrière in de bouwwereld, maar werd daar al snel het aanspreekpunt voor klanten en groeide zo door naar een commerciële functie. Drie jaar later ging ze aan de slag voor SEB, waar ze ervaring opdeed in service marketing. Hanique startte zijn loopbaan als verantwoordelijke voor een afdeling na-verkoop maar ging even snel de commerciële richting uit, later ook voor een grote FMCG-speler in Frankrijk. Binnen Groupe SEB houdt hij zich voornamelijk bezig met de opleidingen (intern en extern) en perfect store.

Dat ze het tijdens hun sessie zullen hebben over duurzame retail is geen verrassing… maar interessant is vooral dat Groupe SEB dieper zal ingaan op de geplande veroudering en herstelbaarheid van producten. En dat lijkt relevanter dan ooit te zijn, nu we leven in een wereld waarin de keuze van onze huishoudelijke apparaten steeds vaker afhangt van hun duurzaamheidsscore. 

This Event is supported by