Orbit I is achter de rug, op naar Orbit II

PUB heeft het al enkele maanden over Orbit by PUB, een evenement rond duurzame ontwikkeling. Onvermijdelijk! In 2014 constateerde Nielsen in een wereldwijd onderzoek dat 55% van de internetgebruikers bereid is om meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die bezorgd zijn om hun sociale impact en het milieu. Hoe kunnen we ons gedrag veranderen? En hoe bouwen we strategieën en merkcommunicatie op solide basis op, en met respect voor de belangen van iedereen? Het was dus uitkijken naar Orbit by PUB, dat plaatsvond op 25 oktober. De namiddag begon met Pierre-Loïc Nihoul van Ocean Consulting, die met duidelijke voorbeelden aangaf hoe belangrijk een e-reputatie is voor merken, en hoe duurzaamheid daarin een grote rol speelt.
Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium, speelde daar naadloos op in. Hij onderstreepte het belang van partnerships, nu blijkt dat 71% van de consumenten openstaat voor producten met het label Fairtrade. De toegevoegde waarde van duurzaamheid voor producten is onmiskenbaar...
En het is nooit te laat om ermee te beginnen! Misschien krijgt u dan een vermelding op de tweede editie van Orbit by PUB, op 24 oktober 2019. Astrid Leyssens verdiende haar sporen toen ze voor Ecover werkte, ondertussen heeft ze haar eigen bedrijfje voor sociale investeringen en voor consultancy rond do good marketing. In slechts een paar minuten maakte ze indruk op de aanwezigen, door heel concreet duidelijk te maken wat mogelijk is op het vlak van duurzaamheid - en waarom dat niet alleen nuttig, maar ook noodzakelijk wordt. Vincent Pittard zei vervolgens dat top down-communicatie afgedaan heeft. Iedereen werd medium en daar moeten merken rekening mee houden. De directeur van Reputation 365 zei ook dat e-reputatie op een ethische en transparante manier moet waren opgebouwd.
Stefaan Vandist, trendwatcher en innovatieconsulent, gooide op een bezielende manier de post-authenticiteit in de strijd. En de Duitser Michael Adler gaf een overtuigende analyse van de autosector en gaf aan hoe mobiliteit de goede weg kan inslaan.
De Zweed Erik Eklund bewees op een slimme manier hoe storytelling bij dat alles van ontzettend groot belang is. Als creator van ConnectingHumans en mede-oprichter van LinkedIn Local bewees hij het belang van waar het bij PUB ook om gaat: mensen connecteren!
.@erikeklunds is obviously connecting people at #OrbitbyPUB ? pic.twitter.com/R5zJNnAY2N
— PUBfr (@PUBfr) 25 octobre 2018
Willem Sleurs, directeur marketing bij PAB Benelux, mocht afsluiten met een Tony's Talk, over de wondere wereld van Tony Chocolonely: gek op chocolade, bezorgd om mensen, dat is de boodschap van Tony (en dus ook van Willem). 100% slavenvrije chocolade, dat is de bedoeling!
Orbit was voor UBA Belgium overigens een uitgelezen kans om het lovenswaardige charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren te presenteren. Karim Debbah van UBA Belgium gaf tijdens Orbit toelichting en beantwoordde ook vragen uit het publiek over dit charter.
De conferentie werd afgesloten door Philippe Warzée, directeur van PUB, die met enige trots al meteen een tweede editie van Orbit by PUB mocht aankondigen, op 24 oktober 2019. Voor het walking dinner en de individuele gesprekken met de sprekers begonnen, dankte hij uiteraard de deelnemers, de sprekers, de medewerkers van de conferentie en ook de vlot drietalige moderator Jacques van den Biggelaar (RTL-TVI) voor hun aanwezigheid en medewerking.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]