Orbit I is achter de rug, op naar Orbit II

Communication / News

OrbitPUB heeft het al enkele maanden over Orbit by PUB, een evenement rond duurzame ontwikkeling. Onvermijdelijk! In 2014 constateerde Nielsen in een wereldwijd onderzoek dat 55% van de internetgebruikers bereid is om meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die bezorgd zijn om hun sociale impact en het milieu. Hoe kunnen we ons gedrag veranderen? En hoe bouwen we strategieën en merkcommunicatie op solide basis op, en met respect voor de belangen van iedereen? Het was dus uitkijken naar Orbit by PUB, dat plaatsvond op 25 oktober. De namiddag begon met Pierre-Loïc Nihoul van Ocean Consulting, die met duidelijke voorbeelden aangaf hoe belangrijk een e-reputatie is voor merken, en hoe duurzaamheid daarin een grote rol speelt.orbit2
Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium, speelde daar naadloos op in. Hij onderstreepte het belang van partnerships, nu blijkt dat 71% van de consumenten openstaat voor producten met het label Fairtrade. De toegevoegde waarde van duurzaamheid voor producten is onmiskenbaar...DqXD_TxXcAA7y0E
En het is nooit te laat om ermee te beginnen! Misschien krijgt u dan een vermelding op de tweede editie van Orbit by PUB, op 24 oktober 2019. Astrid Leyssens verdiende haar sporen toen ze voor Ecover werkte, ondertussen heeft ze haar eigen bedrijfje voor sociale investeringen en voor consultancy rond do good marketing. In slechts een paar minuten maakte ze indruk op de aanwezigen, door heel concreet duidelijk te maken wat mogelijk is op het vlak van duurzaamheid - en waarom dat niet alleen nuttig, maar ook noodzakelijk wordt. DqXMjWtXgAMithKVincent Pittard zei vervolgens dat top down-communicatie afgedaan heeft. Iedereen werd medium en daar moeten merken rekening mee houden. De directeur van Reputation 365 zei ook dat e-reputatie op een ethische en transparante manier moet waren opgebouwd.
DqXfos3X0AEyysQ
Stefaan Vandist, trendwatcher en innovatieconsulent, gooide op een bezielende manier de post-authenticiteit in de strijd. En de Duitser Michael Adler gaf een overtuigende analyse van de autosector en gaf aan hoe mobiliteit de goede weg kan inslaan.

De Zweed Erik Eklund bewees op een slimme manier hoe storytelling bij dat alles van ontzettend groot belang is. Als creator van  ConnectingHumans en mede-oprichter van LinkedIn Local bewees hij het belang van waar het bij PUB ook om gaat: mensen connecteren!

Willem Sleurs, directeur marketing bij PAB Benelux, mocht afsluiten met een Tony's Talk, over de wondere wereld van Tony Chocolonely: gek op chocolade, bezorgd om mensen, dat is de boodschap van Tony (en dus ook van Willem). 100% slavenvrije chocolade, dat is de bedoeling!
ORBIT1
Orbit was voor UBA Belgium overigens een uitgelezen kans om het lovenswaardige charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren te presenterenKarim Debbah van UBA Belgium gaf tijdens Orbit toelichting en beantwoordde ook vragen uit het publiek over dit charter.
De conferentie werd afgesloten door Philippe Warzée, directeur van PUB, die met enige trots al meteen een tweede editie van Orbit by PUB mocht aankondigen, op 24 oktober 2019. Voor het walking dinner en de individuele gesprekken met de sprekers begonnen, dankte hij uiteraard de deelnemers, de sprekers, de medewerkers van de conferentie en ook de vlot drietalige moderator Jacques van den Biggelaar (RTL-TVI) voor hun aanwezigheid en medewerking.
DqXooSOX4AE3CUO