Oreo-koekjes veilig voor inslag asteroïde 2018VP1
Op maandag 2 november scheert de asteroïde 2018VP1 langs de aarde. De NASA schat de kans dat deze asteroïde de atmosfeer van de aarde binnenkomt op 0,41% - klein maar niet verwaarloosbaar. Het nieuws maakte fans ongerust – wie zou er immers voor de Oreo's zorgen bij een mogelijke inslag? Het iconisch Amerikaans koekjesmerk Oreo nam geen enkel risico en ging over tot de actie. Een toekomst zonder 's werelds favoriete koekje wou men niet op het spel zetten... Op 30 dagen tijd heeft OREO, in navolging van de beroemde Wereldzadenbank in Spitsbergen, de Global OREO Vault gecreëerd. Oreo heeft hiervoor samengewerkt met creatief bureau The Community, productiehuis World War Seven en social agency 360i.
In een afgelegen, betonnen bunker in de permafrost van het Noorse Spitsbergen liggen Oreo-koekjes, poedermelk (voeg gewoon sneeuw toe) en het topgeheime Oreo-koekjesrecept veilig opgeborgen. De Global OREO Vault is qua architectuur geïnspireerd op andere kluizen over de hele wereld die de zaden van verschillende gewassen in de permafrost beschermen in geval van een wereldwijde ramp. Als extra voorzorgsmaatregel zijn de Oreo-verpakkingen verpakt in mylar, dat bestand is tegen temperaturen van -62°C tot 148°C en ondoordringbaar is voor chemische reacties, vocht en lucht. Op deze manier zijn we van één ding zeker – de Oreo-cookies zullen nog jarenlang vers en beschermd blijven. Een geruststellende gedachte om de week goed te starten.
Het knotsgekke project werd spectaculair - en met de nodige humor - in beeld gebracht.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]