Oreo waagt zich opnieuw aan Snapchat

Crea / News

OreoVandaag kunnen Snapchatters in heel België de Oreo lens ontdekken, die een hele dag op Snapchat live zal staan. De lens, de eerste in de Benelux, is een initiatief van Mondelēz International in samenwerking met Isobar België en Carat Nederland, deel van Dentsu Aegis Network, en toont een pak Oreo koekjes op een Snapchatter's gezicht. Gebruikers kunnen real-time de koekjes eten/ontdekken en dit delen met vrienden of via hun verhaal.

Dat Oreo als eerste inspringt op deze nieuwe lokale mogelijkheden binnen Snapchat, is niet zo vreemd. Vorig jaar was Oreo een van de eerste merken in de Benelux met de implementatie van Snapchat Snap Ads. « Een merk als Oreo past perfect bij Snapchat. Lenzen zijn een leuke en unieke manier voor ons om engagement op te bouwen met Snapchat’s doelgroep en om voort te bouwen op onze eerdere Snap Ads campagne, » vertelt Margaretha Smeets, communicatie planner bij Isobar België.

« Oreo is een modern, hip en uniek merk dat de meeste koekjesfans aanspreekt, » voegt Mihaela Maftei, brand manager van Oreo Benelux, daaraan toe. « Niet alleen is Snapchat op dit moment razend populair, het weerspiegelt ook goed Oreo’s speels merk image. De ontwikkeling van een Oreo lens op Snapchat biedt ons de mogelijkheid om onze consumenten te bereiken met een originele en innovatieve reclame die hen plezier kan bieden. »